SEMNAL de alarmă: "Cu aceste cazane copiii noștri fac naveta la școală. Oricând se poate întâmpla o nenorocire!"

SEMNAL de alarmă: "Cu aceste cazane copiii noștri fac naveta la școală. Oricând se poate întâmpla o nenorocire!"

Sar de pe șine, iau foc, provoacă blocaje în trafic. Căile de rulare sunt adevărate capcane pentru șoferi, aceștia semnalând de nenumărate ori incidente de acest fel, în urma cărora se aleg cu anvelopele distruse. Însă mai presus de toate, spun botoșănenii, tramvaiele sunt tot mai nesigure, mai ales după imaginile apărute sâmbătă după-amiază, cu tramvaiul care s-a deplasat câțiva metri în afara șinelor, în apropierea unei treceri de pietoni.

S-a întâmplat pe linia 102, în timp ce tramvaiul se deplasa pe strada Primăverii, către "capătul lui 1", aproape de intersecția cu strada Sucevei. Tramvaiul a sărit de pe calea de rulare, s-a mai deplasat câțiva metri și s-a oprit într-o mașină staționată, blocând-o. Din fericire, nu a fost nimeni rănit, chiar dacă incidentul a avut loc foarte aproape de o trecere de pietoni. 

Din păcate, nu sunt singurele incidente în care sunt implicate tramvaiele, vechimea și degradarea șinelor fiind unul dintre motivele invocate de nenumărate ori de către reprezentanții Eltrans. Botoșănenii - în special conducătorii auto - au solicitat de multe ori ca aceste tramvaie să nu mai circule în municipiul Botoșani, prezența lor în trafic devenind un adevărat atentat la siguranța rutieră.

De această dată dăm cuvântul cititorilor noștri, botoșănenii care zi de zi se lovesc de situații în trafic, nu de puține ori postările de pe rețelele de socializare semnalând astfel de incidente în care sunt implicate tramvaiele. Poate că reprezentanții firmei Eltrans, responsabilii din aparatul Primăriei, factorii de decizie (inclusiv Poliție Rutieră) vor ține cont de cele transmise de către cetățeni: 


Constantin P. a reușit, de pildă, să structureze foarte bine avantajele de care botoșănenii și comunitatea vor beneficia în cazul în care se va renunța la transportul în comun cu tramvaiul, folosind în acest fel o serie de argumente

"Am înțeles că se dorește înlocuirea căii de rulare cu una nouă, în vederea absorbției de fonduri europene. Susțin scoaterea de tot a tramvaielor din Botoșani și înlocuirea acestora cu autobuze electrice.

Argumente:
1. acum prima bandă este mai tot timpul ocupată cu mașini parcate și se circulă pe o singură bandă practic - folosind două benzi decongestionăm traficul rutier.

2. vor dispărea termeni precum ”cheltuieli întreținere cale rulare”, ”cheltuieli întreținere rețea contact”, precum și gropile - vezi cazul străzii Primăverii, cea care este ”reabilitată” pe hârtie, dar practic este vai de ea!

3. vor dispărea blocajele în trafic, o mașină defectă nu le va bloca pe celelalte.

4. eventualele avarii subterane în rețelele de utilități nu vor afecta transportul de călători.

5. flexibilitatea stabilirii rutelor de transport: apar multe zone rezidențiale noi, pentru acestea cum se va asigura transportul cetățenilor, vom merge iar la UE să cerem bani pentru noi rute de tramvai?

6. Să ne uităm la vecinii suceveni, ei au scos troleibuzul definitiv și au adoptat soluția cu autobuze electrice, care urcă cu succes pantele abrupte din orașul Suceava. Deci autobuzele electrice reprezintă o soluție serioasă, robustă, orașul nostru având o distribuție plană, în general mult mai abordabilă.

7. În cazul autobuzelor electrice, investiția poate fi modulară: două autobuze electrice cumpărate acum, două anul viitor șamd., nefiind necesară blocarea circulației rutiere pe timpul lucrărilor la înlocuirea căii de rulare actuale (în Iași, lucrările acestea au ținut câțiva ani!)

8. Autobuzele electrice sunt mult mai silențioase decât tramvaiele, ele nu produc nici asemenea vibrații capabile să afecteze structura de rezistență a clădirilor aflate pe margine șoselelor! Calea de rulare odată schimbată se va degrada an de an; de unde vor fi alocați banii pentru reparații? Sau este acceptabil pentru edili să utilizăm străzi ”reabilitate”, precum Primăverii? V-ați urcat, domnilor, în tramvai, să cronometrați în cât timp își parcurge ruta de la un capăt la altul? Prinzi înaintea mașinii un tramvai și ești nevoit să circuli cu 10 km / oră... Halal transport modern - secolul XXI, râd și curcile japoneze de noi!

9. Calculul cheltuielilor actuale privind susținerea transportului cu tramvaiul în Botoșani (de obicei către FOSTA zonă industrială) justifică proiectul de înlocuire a căii de rulare existente?... Contrargumentul precum că autobuzele electrice poluează nu este valabil, căci așa cum sunt colectate bateriile autoturismelor și ale camioanelor, așa pot fi colectați acumulatorii acestor autobuze electrice!"


Și Alexandru Răzvan susține argumentele enumerate mai sus: 

"1. Călătorii merg in conditii jalnice (vara mori de cald + că îl umple, să stai cu nasul sub brațul altui calator, iarna îngheți de frig)
2. Liniile de tramvai sunt foarte deteriorate si mulți șoferi si-au spart anvelopele 
3. Deraiază tot mai des si încurcă traficul
Toate județele au autobuze noi numai noi trăim în istorie"


Eduard P., în schimb, scrie într-o notă ironică, dincolo de care răzbat, însă, supărarea și revolta: "Până în 2030 mai rezistă. Nu e nicio problema că sunt pericol public. Până nu explodează și mor 30 de oameni în ele nu o să se facă o schimbare. Că așa suntem noi, românii politicieni. Vedem că merge rău, dar nu prevenim nimic. Trebuie să se întâmple ceva grav ca sa se schimbe ceva. Atitudine tipic românească a unor oameni nesimtiti. Mai bine se dau bani pe campanii. Nici nu mai zic de ce se plătesc rovinetele. Mai au ele un scop in România?"


Anca Claudia spune că vina cetățenilor este aceea de a accepta situația, intuind chiar o anume complicitate cu administrația locală: "Atunci cand locuitorii vor fi suficienti de DESTEPTI sa boicoteze acest mijloc de transport, se vor vedea rezultate. Daca esti constient de riscuri si totusi le dai banii tai, involuntar ii SUSȚII!!!!".
 

Un mesaj simplu, dar care ar trebui să se constituie într-un adevărat semnal de alarmă, a venit de la Mihaela Valentina: "Cu aceste "cazane" copiii noștri fac naveta la școală. Ce siguranță avem că se duc și se întorc sănătoși? Oricând se poate întâmpla o nenorocire. Chiar ne lăsăm în voia Domnului fără să fie luate alte măsuri?"

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Cuantumul indemnizației de șomaj, majorat la valoarea indicatorului social de referință

astăzi, 12:27
126

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, joi, legea care prevede majorarea cuantumului indemnizaţiei de şomaj acordată persoanelor cu un stagiu de cotizare de cel puţin un an, acesta urmând...

Rata șomajului înregistrat în evidențele AJOFM în luna august este de 2,46%

astăzi, 11:58
34

La sfârșitul lunii august, în evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) din Botoșani erau înregistrați 3.361 șomeri, din care 1.623 femei, rata ș...

(A) S.C. Doly-Com Distribuție S.R.L. – Abator Roma angajează fochist autorizat.

astăzi, 11:34
76

Salariul brut acordat este un salariu motivant, funcție de competențele și experiența profesională în domeniu.Se asigură transport din Mun. Botoșani și o masă la cantina societății....