Primăria Botoșani ar fi trebuit să lanseze spre dezbatere publică regulamentul privitor la gestionarea parcărilor cu plată, blocarea și ridicarea autoturismelor parcate neregulamentar pe domeniul public, estimându-se că acesta va fi aplicabil începând cu lunile iunie-iulie.
De această activitate trebuia să se ocupe societatea Eltrans numai că a apărut o problemă. În cazul în care Eltrans va avea un al doilea obiect de activitate, societatea va fi în imposibilitatea de a accesa fonduri europene.
Municipalitatea intenționează să depună un proiect în vederea obținerii de bani de la Uniunea Europeană, pentru a moderniza transportul public în comun cu tramvaie, dar mai ales pentru a rezolva marea problemă a căii de rulare, aflată într-o avansată stare de degradare, fondurile europene fiind unica șansă de a se face o astfel de investiție.
Potrivit viceprimarului Cosmin Andrei, vor fi purtate discuții cu reprezentanții societății Urban Serv pentru a se vedea în ce măsură ar putea să se ocupe ei de această activitate privind mașinile parcate neregulamentar și de administrarea parcărilor cu plată.
Municipalitatea ar mai avea o posibilitate, de a organiza licitație pentru a se ocupa o firmă de această activitate, dar având în vedere experiența cu Hi Speed Recovery, această variantă nu este agreată.
"Suntem în imposibilitatea de a delega direct această activitate către Eltrans pentru că nu ar mai putea accesa fonduri europene fiind o condiționalitate obligatorie să aibă un singur domeniu de activitate, transport public de călători cu tramvaie electrice. Avem proiectul scris pentru atragerea de fonduri euopene și dacă adăugăm obiectul de activitate prin adăugarea unui nou cod CAEN care presupune efectuarea acestor operațiuni au două obiecte de activitate, unul principal și altul secundar și nu ar mai fi eligibili de a face parte din acest proiect cu fonduri nerambursabile și atunci vom avea discuții cu societatea Urban Serv pentru că intenția mea a fost să transferăm prin delegare directă această activitate, să nu mai facem licitație să ne trezim cu altă societate comercială cu care colaborarea poate fi defectuoasă", a declarat viceprimarul Cosmin Andrei.
Reprezentanții Primăriei Botoșani așteaptă acum publicarea ghidurilor de finanțare, care sunt în dezbatere publică.
"După ce va fi publicat ghidul vom ști cu certitudine dacă putem să solicităm modificarea obiectului de activitate al societății Eltrans pentru a putea fi în continuare eligibili", a conchis Cosmin Andrei.
Până când va fi reluată această activitate de blocare și ridicare, pentru haosul de pe străzile din municipiul Botoșani, reclamat în ultima perioadă de tot mai mulți cetățeni, singura soluție de rezolvare rămân doar amenzile date de polițiști.
Ridicarea mașinilor în municipiul Botoșani a fost sistată la sfârșitul anului 2010, după ce au apărut numeroase nemulțumiri din partea cetățenilor care au reclamat abuzururile făcute de firma Hi Speed Recovery, cea cu care Primăria Botoșani încheiase contract.
Contractul cu HSR a expirat în anul 2014, toate bunurile acestei societăți fiind achiziționate de primărie, fiind vorba de 11 parcometre, o maşină de ridicat, indicatoare şi semne de blocat. Suma totală plătită de municipalitate pentru aceste bunuri a fost de 48.150 de euro, fără TVA.