Unul dintre drumurile naţionale din judeţul Botoşani pe care s-a intervenit prea puţin în ultimii ani, singurele lucrări făcute fiind cele de plombare, sau pe ici, pe colo câte un covor asfaltic, este DN 29 care leagă municipiul Botoşani de Vama Stânca.
Acest sector de drum naţional a fost prins de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, care are în administrate drumurile naţionale din judeţul Botoşani, într-un program de reabilitare şi modernizare care se întinde pe trei ani.
Directorul DRDP Iaşi a precizat că până la jumătatea lunii februarie se va desemna constructorul, iar ulterior se va semna contractul. O provocare pe drumul care duce la Vama Stânca este găsirea unei soluţii pentru alunecarea de teren de la Dealu Mare, în ciuda investiţiilor făcute până acum zona continuând să fie cu probleme.
În cadrul acestui program care se întinde până în 2020, în judeţul Botoşani ar urma să fie reabilitaţi peste 200 de kilometri de drum naţional, lucrările constând în turnarea de covoare asfaltice.
“Şi DN 29 este prins într-un program. Pe trei ani este contractul pe care o să îl facem, e posibil să facem tot drumul Botoşani-Ştefăneşti într-un an sau pe tronsoane, acum nu pot spune pentru că nu ştiu ce buget voi avea. După ce avem contractele ţipăm după bani. Acest contract este în procedură, în lucru la Companie dar sperăm ca până la sfârşitul lunii ianuarie, jumătatea lui februarie, să îl încheiem, să avem câştigătorul”, a declarat, pentru Ştiri.Botoşani.ro, Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iaşi.
Anul acesta în judeţul Botoşani s-au turnat 75 de kilometri de covor asfaltic pe drumurile naţionale.
Fondurile pentru investiții pe drumurile naționale sunt alocate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași.
S-a semnat şi contractul pentru execuţia lucrărilor la drumul naţional Manoleasa-Rădăuţi Prut, în prezent lucrându-se la proiectare.