Probleme financiare pentru Consiliul Judeţean şi instituţiile subordonate

Încă de la aprobarea bugetului judeţului şi împărţirea lui pe instituţiile subordonate s-a ştiut că ultimele două luni ale anului sunt descoperite financiar. Acum şi angajările au fost blocate.

Situaţia este valabilă atât la nivelul Consiliului Judeţean cât şi la nivelul instituţiilor subordonate. De exemplu, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului nu are asigurate salariile pe ultimele două luni din ani, iar pe deasupra angajările au fost blocate.

Asta în condiţiile în care în urmă cu câteva luni a fost reorganizată organigrama instituţiei, forţat de faptul că în perspectiva reautorizării centrelor din subordine, să se ajungă la un raport de un angajat la un beneficiar.

"Având în vedere bugetul din acest moment, cel mai probabil pe perioada acestui an nu se vor face angajări. Cu alte cuvinte, nu se vor popula locurile disponibile pentru a nu ajunge în situația în care spre sfârșitul anului să nu avem bani pentru salarii. În forma actuală există riscul ca ultimele două luni să nu existe bani pentru funcţionare. Când nu au fost probleme cu banii am avut posturi vacante şi nu au fost ocupate. De exemplu la Direcţia Servicii Publice şi la Patrimoniu de-a lungul timpului am tot scos pentru ocupare un post de inspector. Nu veneau oameni cu o oarecare experienţă că erau salariile mici. Acum dacă au crescut salariile s-ar putea să fi avut o oarecare concurenţă", afirmă Liviu Toma, vicepreşedintele Consiliului Judeţean.

Singura speranţă că anul 2017 se va încheia normal din punct de vedere bugetar ar fi o rectificare pozitivă a bugetului, astfel încât Ministerul Muncii să suplimenteze fondurile necesare DGASPC.

 

Spune-ne opinia ta