Organigrama societăţii şi bugetul din care trebuie plătite drepturile câştigate în instanţă de directori- problemele viitorului manager al Nova Apaserv

Singurul candidat pentru conducerea operatorului de apă se apropie de finalul concursului. Deja ca intrat în Consiliul de Administraţie al Nova Apaserv, Albert Tănase îşi pune acum problema bugetului operatorului care nu a ajuns însă în dezbaterea consilierilor judeţeni şi a Adunării Generale a Acţionarilor.

Organigrama societăţii şi bugetul din care trebuie plătite drepturile câştigate în instanţă de directori- problemele viitorului manager al Nova Apaserv

   Foto: Ştiri.Botoşani.Ro

Cu un Comitet de Nominalizare rămas într-un singur membru, odată cu demisia din Consiliul de Administraţie al Cristinei Anton, care a preluat funcţia de director executiv al Casei Judeţene de Pensii, procedura de selecţie pentru funcţia de manager general al Nova Apaserv continuă cu etapa a doua.

"Până la sfârşitul lunii mai cred că ar trebui finalizată procedura, cu toate contractul meu de interimar este valabil până pe 20 iulie", spune Albert Tănase, managerul interimar al societăţii.

În ce priveşte mult-discutat organigramă a societăţii, despre care actualul manager interimar a declarat în mai multe rânduri că doreşte să o modifice, aceasta va fi prezentată şi supusă aprobării noului Consiliu de Administraţie, în luna iulie.

"Vom începe de săptămâna viitoare o analiză pe fiecare departament în parte pentru a vedea necesarul de personal. Aşa cum am mai spus, deficienţe avem pe partea operaţională. Acolo unde va fi posibil, voi încerca să transform şi să transfer efectiv anumite posturi de pe parte de TESA pe partea operaţională. Urmează să reluăm discuţiile cu sindicatele în ce priveşte noul contract colectiv de muncă care va viza inclusiv partea de salarizare", explică managerul interimar.

Există însă o problemă: bugetul Nova Apaserv nu este aprobat nici la această oră, lucru care presupune că nu se pot face investiţii, nu se pot modifica salarii până la noul buget.

"Era bine dacă bugetul era aprobat cel puţin în luna aprilie dar din punct de vedere funcţional nu avem probleme pentru că ne raportăm exact la bugetul aprobat pentru anul 2016, aşa cum de altfel este prevăzut în legislaţie. Modificări majore nu sunt la niciun capitol faţă de anul trecut. Nici măcar la nivel salarial. Singura chestiune este partea de remuneraţie variabilă la directori care a fost bugetată şi anul trecut dar nu a fost aprobat bugetul până nu a fost scoasă această parte variabilă, ea însă trebuie plătită pe hotărârile judecătoreşti", explică Albert Tănase.

Cât despre faptul că în procesul deschis de directorii societăţii împotriva Nova Apaserv, aceştia au fost reprezentaţi de avocatul care până atunci se ocupa de afacerile judiciare ale Nova Apaserv, Albert Tănase a preferat să nu comenteze.

"Oricine are posibilitatea să-şi aleagă orice apărător doreşte şi cu atât mai mult cu cât chestiunea era din start clară, având la bază hotărârea AGA nici nu le trebuia avocat", spune managerul interimar.

În clar, avocatul Simona Rotaru de la Societatea civilă de avocaţi "Popovici, Dieac şi asociaţii", avocat care a reprezentat Nova Apaserv în propriile dosare aflate pe rolul instanţelor, i-a reprezentat şi pe directorii Nova Apaserv Gabriel Cârlan, Daniela Jîtăraşu, Cristina Panait, Cristian Romanovschi, Ady Petruşcă şi Cătălin Fetcu în procesul deschis de aceştia pentru recuperarea cotei variabile împotriva Nova Apaserv. În acest dosar, operatorul a fost reprezentat de un alt avocat, Alexandra Roşu, tot din societatea "Popovici, Dieac şi asociaţii". Nu că ar fi ilegal, dar măcar imoral şi cu prezumţii de non-combat.

Despre procesul în urma căruia directorii şi fostul manager al Nova Apaserv şi-au câştigat cota variabilă pe anul 2016, Ştiri.Botoşani. Ro a scris aici:

Şefii Nova Apaserv îşi câştigă în instanţă veniturile din cota variabilă. În acest timp, salariaţii "de jos" nu obţin nici minimum pe economie

 

Spune-ne opinia ta