Institutiilor publice le va fi interzis, incepand din 30 decembrie 2018, sa solicite persoanelor fizice si juridice, beneficiare ale serviciilor publice, date si informatii care exista deja in sistemul public, conform unei propuneri legislative initiate de 41 de parlamentari liberali si depuse la Parlament.
Propunerea legislativa "Anti-birocratie" are ca obiectiv, potrivit initiatorilor, reducerea birocratiei, a aglomeratiei si a timpului petrecut la ghiseu de catre cetateni, a numarului de functionari la ghisee, stimularea conectarii bazelor de date intre institutii, precum si eliminarea spagii.
"Este interzis ca o institutie sau autoritate publica sa solicite persoanelor fizice sau juridice beneficiare ale serviciilor publice date sau informatii existente in sistemul public. Incepand cu data de 30 decembrie 2018, nicio persoana fizica sau juridica de drept privat nu are obligatia de a transmite si nici nu ii pot fi solicitate, de catre o institutie sau autoritate publica, date sau informatii existente in sistemul public", prevede proiectul.
Potrivit proiectului, functionarii vor fi sanctionati disciplinar.
"Fapta de a solicita persoanelor fizice si juridice de drept privat date sau informatii care au fost comunicate unei alte institutii sau autoritati publice, savarsita de catre persoana din cadrul unei institutii sau autoritati publice, constituie abatere disciplinara si atrage raspunderea disciplinara a acesteia, conform prevederilor legale", mai stabileste proiectul.
Proiectul va intra mai intai in dezbaterea Senatului, forul decizional fiind Camera Deputatilor.