Comisarul european pentru politica regională, Corina Creţu, a declarat că studiul de fezabilitate pentru realizarea autostrăzii Moldova poate să fie finanţat pe actuala perioadă de programare, dar este necesară o solicitare din partea Guvernului, care nu a fost depusă deocamdată.
„În legătură cu autostrada Moldova, serviciile noastre de la DG Regio au avut consultări cu Guvernul României şi evaluarea noastră este că putem oferi finanţare pentru realizarea studiului de fezabilitate pe actuala perioadă de programare, dar avem nevoie de o solicitare din partea Guvernului României, pe care nu o avem. Deci noi ne-am oferit, la Comisie, să realizăm studiul de fezabilitate pentru autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş pe perioada actuală de programare şi din viitorul buget, de la 1 ianuarie 2021, să se realizeze construcţia efectivă. Dar aceste lucruri nu le putem face fără a primi un proiect – la fel cum e şi cazul Sibiu – Piteşti, care are prioritate în Master Planul de Transport – fără ca proiectele să fie depuse la Comisie”, a explicat Creţu, la o conferinţă de presă susţinută alături de primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, la sediul municipalităţii, potrivit Capital.ro.
Comisarul european a menţionat că încă din prima zi a mandatului său a tras „semnale de alarmă”, asupra „nevoii de conectare a României la reţeaua europeană de transport şi autostrăzi”. Precizările au fost făcute în replică la o întrebare din partea mass media referitoare la o eventuală susţinere pentru protestul „România vrea autostrăzi #şîeu”.
„Există un Master Plan de Transport, aprobat de Comisia Europeană încă din anul 2015 şi pentru mine este absolut inexplicabil de ce, după ce o ţară îşi stabileşte priorităţi, nu depune şi proiecte aferente către Comisia Europeană. Pentru că, ştiţi foarte bine, proiectele se realizează în statele membre, Comisia le aprobă pe cele în valoare de peste 50 de milioane de euro. După părerea mea, orice semnal este binevenit pentru a accelera realizarea de proiecte şi implementarea lor. Pe de altă parte, este foarte trist că România e pe primul loc în ceea ce priveşte rata mortalităţii în accidente rutiere. Infrastructura de transport înseamnă, de fapt, investiţii, locuri de muncă, o viaţă mai bună pentru cetăţeni”, a precizat Creţu.
Comisarul european a declarat că în acest moment la Bruxelles sunt în curs de evaluare doar „câteva proiecte noi” depuse din partea României. Citeste mai departe...