S-a întâmplat în vara anului 1929, când avocatul Mihail Alexandrescu, din Bucecea, în vârstă de 35 de ani, a fost admis la examenul de conducere, primind totodată și permisul de conducere.
Iar tot la Botoșani au fost gândite și printre primele reguli de circulație, care se regăsesc în legislația rutieră.
"Județul Botoșani, raionul Cernăuți care era atunci, raionul Dorohoi, au avut unele dintre cele mai mari contribuții aduse la legislația rutieră. Printre primele permise de conducere sunt tot din Botoșani, a unui avocat din Bucecea. Botoșaniul a avut o importantă majoră, fiind un centru comercial de excepție, s-au dat chiar primele reguli de circulație, nu la București, cum spun unii domni", a precizat Dănuț Ciubotaru, șeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor Botoșani.
În anul 1989 la nivelul județului Botoșani erau 39.165 de posesori de permise de conducere, în anul 2016 numărul acestora ajungând la 121.490.
Iar Botoșaniul se mai află la ceva pe primul loc. Primul posesor al unui autoturism Mercedes a fost din Botoșani, în orașul nostru înființându-se și primul dealer auto.
"Acum 100 de ani un armean conducea primul Mercedes din țară. Botoșaniul a fost primul dealer auto de mașini, unde este casa moștenită de părintele Candrea în Centrul Vechi și primul atelier de reparații Mercedes. Este vorba de armeanul Ankele, unul dintre cei mai mari bogătași ai României", a mai spus șeful Serviciului Permise.