PROBLEMA cu care s-au confruntat sute de botosaneni, luni dimineata: "Alo! Am nevoie de ajutor!" - FOTO

Sute de botosaneni s-au confruntat, luni dimineata, cu una dintre cele mai vechi probleme ale soferilor. Din cauza temperaturilor scazute din ultimele zile si pentru ca nu si-au mai pornit autoturismele din Ajunul Anului Nou, multi botosaneni au ramas fara baterie la masini.

Luni dimineata, cablurile de curent, dar si bateriile s-au vandut ca painea calda, iar service-urile au fost luate cu asalt de soferii botosaneni. Cablurile de curent costa intre 25 de lei pana la 200 de lei, in timp ce pretul bateriei variaza de la 180 de lei pana la 400 de lei bucata.

Altii au fost ceva mai norocosi, dupa ce si-au sunat prietenii pentru a cere ajutor. "Alo! Am nevoie de ajutor! Am ramas fara baterie. Hai sa-mi dai curent!", acestea au fost cuvintele folosite de majoritatea celor care au avut probleme cu bateria in aceasta dimineata. Si cum "prietenul la nevoie de cunoaste", soferii ghiniosti au fost ajutati sa-si porneasca masinile.



Bateria poate juca feste proprietarului pe timp rece, întrucât este mult mai solicitată decât în celelalte anotimpuri. Pornirea motorului necesită un curent de 2-3 ori mai mare decât vara. De asemenea, pornirea concomitentă a unor accesorii, a termostatului, a ştergătoarelor, a luminilor, poate crea probleme bateriei, mai ales dacă este mai veche. Preventiv, fără vizita la service, proprietarul poate doar încărca cu lichid bateria.

Cea mai geroasa noapte

Potrivit Administraţiei Naţionale de Meteorologie luni, la ora 08.00, la Botoşani mercurul din termometre a coborât până la -14,9 grade Celsius, fiind cea mai scăzută temperatură de iarna aceasta, faţă de 13,6 grade Celsius cât s-au înregistrat în dimineaţa precedentă. 

În noaptea de duminică spre luni, la Botoşani, temperaturile au ajuns până aproape de -18 grade.



Utilizarea corectă a bateriei pe timpul rece


Bateria trebuie menajată iarna. Nu trebuie pornite simultan instalaţia audio, degivrarea, aeroterma climatizării pe viteză maximă, luminile, ştergătoarele. Dacă temperatura scade sub -8°C, este recomandată aprinderea farurilor pentru câteva minute pentru a "încălzi" bateria, înainte de a acţiona demarorul. De asemenea, nu se recomandă menţinerea farurilor aprinse sau a altui consumator activat, cu motorul oprit, decât dacă este strict necesar.

Antigelul poate fi completat în faţa blocului

Mersul cu maşina la verificarea periodică presupune şi controlul antigelului, însă sunt şi şoferi care calcă din an în Paşti pe la service. Categoria din urmă este bine să verifice nivelul lichidului de răcire din vasul de expansiune, mai ales dacă au completat cu apă. Completarea cu antigel se face când motorul este rece.













 

 

Spune-ne opinia ta