Declararea si plata impozitului pe profit pentru anul fiscal 2011 - cateva precizari importante

Contribuabilii platitori de impozit pe profit care au obligatia sa completeze si sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" trebuie sa tina cont de cateva precizari pentru definitivarea impozitului pe profit datorat pentru anul fiscal 2011. 
 
Precizarile sunt cuprinse intr-o informare a Directiei Generale a Finantelor Publice Valcea, data publicitatii miercuri. Astfel, potrivit sursei citate, contribuabilii care definitiveaza pana la 25 februarie inchiderea exercitiului financiar nu selecteaza in Declaratia 100 pentru trimestrul IV 2011 obligatia "Impozit pe profit datorat de persoane juridice romane, altele decat cele de la pct.1" (pct. 2 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat).

Acesti contribuabili trebuie sa depuna declaratia anuala de impozit pe profit (Formular 101), fara a depune formularul 100 pentru impozitul pe profit pentru trimestrul IV al anului de raportare si vor plati impozitul pe profit aferent anului fiscal incheiat, pana la 25 februarie 2012 inclusiv.

In acelasi timp, contribuabilii care declara pana la 25 ianuarie 2012 prin formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" si platesc o suma egala cu impozitul pe profit calculat si evidentiat pentru trimestrul III 2011 trebuie sa depuna declaratia anuala de impozit pe profit (formular 101) si sa faca plata finala a impozitului pe profit aferent anului fiscal incheiat, pana la 25 aprilie 2012 inclusiv.

Atentie! Prevederile mentionate se refera la acei contribuabilii, altii decat societatile comerciale bancare, persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale bancilor, persoane juridice straine.

Sursa citata mai precizeaza ca organizatiile nonprofit au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit aferent anului fiscal 2011, pana la 25 februarie 2012 inclusiv.

Acelasi termen pentru declararea si plata impozitului pe profit aferent anului fiscal 2011 este valabil si pentru contribuabilii care obtin venituri majoritar din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura.

Determinarea profitului impozabil si a impozitului pe profit se efectueaza in conformitate cu prevederile Titlului II «Impozitul pe profit» luand in calcul veniturile si cheltuielile inregistrate in anul 2011, conform legislatiei in vigoare pana la 31 decembrie 2011. Directia Generala a Finantelor Publice Valcea subliniaza ca nu se completeaza si nu se depune declaratia anuala de impozit pe profit pentru impozitul pe profit datorat de catre contribuabilii persoane juridice straine si persoane fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania intr-o asociere fara personalitate juridica si persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania cat si in strainatate din asocieri fara personalitate juridica.

avocatnet.ro

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

O seară dedicată solidarității: Spectacol caritabil la Dorohoi pentru Katerina!

Thursday, 8 October 2026

Dorohoi găzduiește, pe 13 octombrie 2026, un spectacol caritabil dedicat Katerinei, un copil pentru care comunitatea s-a mobilizat în ultimele zile. Evenimentul „Împreună pentru K...

Președintele CJ Suceava vrea un stadion nou la Suceava și îl ironizează pe Iftime: ”I-am spus că ar trebui să se apuce să-și construiască cimitirul în centrul orașului”

Thursday, 8 October 2026

După meciul amical FC Botoșani – CSM Cetatea 1932 Suceava, 4-5, la care a asistat, președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a promis, iarăși, că va face un stadion nou...

Colegiul Medicilor din România, în contextul îngrijorărilor după cazul suspect de ciumă din Rusia: „Este o boală tratabilă cu antibiotice!”

Thursday, 8 October 2026

Comisia de Boli Infecțioase a Colegiului Medicilor din România aduce în atenție o serie de precizări pentru o informare corectă privind pesta (ciuma), a modului de transmitere, a forme...