Cum veti face cumparaturile in supermarketuri si mall-uri peste 10 ani: platesti cu telefonul, primesti mesaje de la rafturi

Cum veti face cumparaturile in supermarketuri si mall-uri peste 10 ani: platesti cu telefonul, primesti mesaje de la rafturi
Peste zece ani, domeniul de retail se va schimba, iar companiile de pe piata vor trebui sa comunice cu potentialii cumparatori, sa-si antreneze angajatii sa devina animatori, dar si sa ofere bonusuri clientilor, se arata in cel mai recent studiu al companiei Jones Lang LaSalle. Unii retaileri au inceput deja batalia si trimit clientilor harti si creeaza site-uri speciale pentru consumatori.

Retailerul preferat iti trimite o harta cum sa ajungi la magazin. Internetul va permite retailerilor sa atinga un nou nivel. Retailerul de incaltaminte si imbracaminte Oasis a inceput deja sa demonstreze ce este posibil. Atunci cand consumatorii isi dau acceptul la descarcarea unei aplicatii pentru iPhone, primesc notificari despre produse, promotii si un newsletter. De asemenea, retailerul isi informeaza clientii cu privire la cel mai apropiat magazin, si le da chiar si o harta. Prin faptul ca un client accepta primirea acestor informatii, acesta ii arata retailerului faptul ca este un fan al magazinelor si va fi tratat diferit si va avea parte de anumite avantaje.

Site-uri pentru cumparatori. Un alt retailer care a facut un pas in sfera virtuala este si Tesco, care a pus la punct un site destinat mamicilor si viitoarelor mamici, unde isi dau sfaturi, impart retete, dar si informatii despre produse. Astfel, Tesco a devenit un punct central in viata familiilor  si poate “asculta conversatiile dintre utilizatori.

Cumparatorii vor comenta pe Twitter si alte retele sociale nemultumirile. A lua parte la o conversatie va fi cheia succesului. De exemplu, un director de centru comercial va trebui sa stie in timp real ce se spune despre serviciile oferite, in special daca e de rau. Spre exemplu, o postare pe Twitter despre starea toaletelor poate starni un raspuns imediat, iar daca managerul nu are control pentru a remedia situatia, si mai multi clienti vor crea un balamuc.

Consumatorii devin “primari“ si primesc bonusuri din partea retailerilor. De exemplu, cu aplicatia Foursquare, unde consumatorii se pot conecta din locul unde se afla prin GPS, sunt incurajati sa mearga la noi magazine, sa recomande sau nu un anumit local, dar si sa primeasca bonusuri. Spre exemplu, daca un consumator isi petrece timpul liber la un anumit bar, este numit “primar“ si primeste bautura din partea case pentru fidelitate.

Vom sti daca retailerii au sau nu in stoc produsele pe care le dorim. Un alt pas pe care retailerii sunt nevoiti sa-l faca este sa actualizeze pe Internet informatiile cu privire la produsele care se afla in stoc. Intr-un mediu online transparent, nu are nici un sens ca informatiile despre un produs sa fie disponibile pe site-ul companiei, daca acesta nu exista si in magazin.

Ii vom anunta pe retaileri ca mergem la mall. In viitor, va fi un lucru obisnuit in procesul de cumparaturi sa anuntam centrul comercial ca urmeaza sa-i trecem pragul. Astfel, administratorii mallurilor ne vor putea trimite inainte sa ajungem la destinatie informatii despre promotii, vouchere, evenimentele care au loc in ziua respectiva si orice alte informatii.

Rafturi care trimit mesaje. Produsele care vor putea fi identificate prin frecventa radio ii va anunta pe consumatori unde pot fi gasite, si nu invers: marginile rafturilor vor trimite mesaje. Stickibits este un cod de bare produs de Occipital si care permite unui smartphone sa acceseze informatiile despre produs, cum este pretul. Pentru cumparator, valurile de informatii vor veni din toate directiile. Lantul de magazine Tesco nu a stat pe ganduri si a lansat deja o aplicatie care permite consumatorilor sa navigheze prin unitati si sa gaseasca produsele prin utilizarea GPS-ului de la mobil. In plus, acest sistem permite calcularea imediata a tuturor cumparaturilor din cos, iar casele de marcat si cozile vor fi uitate.

Agentii digitali vor face totul in locul nostru. In viitor, acesti agenti vor filtra produsele care nu sunt preferintele personale ale stapanului si le vor evidentia doar pe cele la care a aratat interes in trecut. Prin aceasta metoda insa, si retailerii vor stii carui segment din piata sa se adreseze.

Retailerii ne vor inregistra jurnalul de bord prin mall. Pe viitor, ne putem astepta ca multi retaileri sa foloseasca senzori de citire pentru a da de urma noastra, sa vada in ce magazine am intrat, unde am stat mai mult sau mai putin, sau ce anume am cumparat. Acest lucru se va intampla numai daca vom permite accesul retailerilor la telefoane.

Magazine non-stop pe marile bulevarde.
Autorii studiului spun ca la sfirsitul urmatorului deceniu, vom avea un mare numar de magazine deschide 24 de ore din 24 pe marile artere comerciale ale oraselor din Europa.

Plati cu telefonul. In urmatorii cinci ani, cu ajutorul tehnologiei NFC (near field communication), vom putea plati la magazine doar cu telefonul sau un card pe care il vom trece in dreptul unui cititor, pe sistemul celor deja folosite la RATB. 
 
Revin hamalii. Pe masura ce retailerii online ofera costuri reduse pentru livrarea produselor, administratorii centrelor comerciale vor trebui sa actioneze. In consecinta, vor angaja hamali care sa ne poarte cumparaturile prin mall sau pana la masina.

Simulatoare virtuale. Desi retailerii de materiale de constructii cred ca showroom-urile din magazine sunt suficiente pentru a tenta cumparatorii, Internetul va oferi insa si o experienta amuzanta celor care vor sa cumpere direct de acasa. Lucru care deja se intampla. Spre exemplu, retailerul IKEA, care cu ajutorul unui software permite cumparatorilor sa-si aleaga mobila cu masuratorile exacte direct de acasa. Softul permite incarcarea unei imagini a peretelui pe care vrei sa-l mobilezi spre exemplu si sa incerci mai multe variante pana ajungi la una care sa te multumeasca.

Retailerii isi vor asuma roluri de prezentatori, moderatori si majordomi.
Ceea ce se va petrece in magazin va determina soarta retailerului. In viitor, batalia se va da in magazine, si nu in salile de consiliu. De asemenea, retailerii vor fi nevoiti sa poarte conversatii cu potentialii clienti, sa le planifice cumparaturile. Totusi, realizatorii studiului mai spun ca pentru a castiga aceasta batalie si a inchega o relatie cu vizitatorii, retailerii trebuie sa fie pregatiti sa piarda o parte din controlul asupra brandului.

sursa: money.ro


 
 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Șefii MAI băgați în ședință de prefectul Sorin Cornilă. „Este o perioadă plină de evenimente...” (foto)

astăzi, 15:44
79

Sorin Cornilă, prefectul județului Botoșani, a convocat miercuri o ședință operativă cu șefii structurilor MAI din județ.La întâlnirea de lucru au participat Comisar șef Cost...

(A) Anunț de interes public pentru locuitorii comunei Mihai Eminescu

astăzi, 15:40
67

Primăria comunei Mihai Eminescu aduce la cunoștință tuturor locuitorilor comunei că, potrivit art. 2, alin (2) lit. d) din Legea 98/2016 privind achizițiile publice, primăria are obligația ca ...

(P) Vrei să găteşti mâncare gustoasă? Iată 7 trucuri pe care trebuie să le încerci

astăzi, 15:30
54

Mâncarea gustoasă şi aromată nu se găseşte doar la restaurante sau la fast-food, ci poate deveni parte din alimentaţia ta zilnică. Poţi să găteşti gustos acasă, indiferent de câ...