Cinci sectoare de drum judeţean impracticabile, trimise pe lista de rezervă a PNDL

Protestele botoşănenilor din zona Havârna- Darabani- George Enescu referitoare la drumurile judeţene impracticabile au primit un prim răspuns din partea autorităţilor judeţene. Proiectele privind reabilitarea drumurilor reclamate vor fi trimise la Guvern.

Cinci sectoare de drum judeţean impracticabile, trimise pe lista de rezervă a PNDL

Consilierii judeţeni au aprobat în şedinţa ordinară valorile estimate a investiţiilor necesare pe aproape 67 de kilometri de drum, vorbind de DJ 208H, din DN 29 până la Corni, cu o valoare de 20 de milioane de lei inclusiv TVA, DJ 294A Avrămeni- Panaitoaia- D. Cantemir- DN 24, cu o valoare de 20 de milioane de lei, DJ 298 Vorniceni- Cordăreni- Dumeni, a cărui valoare este de 30 de milioane de lei, DJ 293 din DN 29A- Dumeni- Havârna- Mileanca respectiv DJ 298A Darabani- DJ 293, ambele cu o valoare de 90 de milioane de lei.

"Având în vedere starea proastă a drumurilor, fapt ce a determinat nemulţumirea populaţiei, concretizată prin proteste de strasă şi văzând oportunitatea de finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală , este necesară adoptarea unei hotărâri cu valoarea totală estimată pentru aceste obiective de investiţii", se arată în raportul de specialitate al CJ.

Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri face şi o diagnoză a celor cinci sectoare de drum: "drumurile judeţene prezintă probleme în ceea ce priveşte hidraulica, alunecările de teren, lăţimea platformei şi a sistemului rutier, foarte multe gropi, cedări de fundaţie, burduşiri şi fisuri cauzate de infiltraţia apei în platformă şi a fenomenului de îngheţ- dezgheţ repetat".

După aprobarea valorilor de investiţii, însă, proiectele vor fi transmise la guvern, poate- poate vor fi incluse în lista de proiecte reabilitate prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL) 2.

"Pe PNLD 2, după ce se vor organiza licitaţiile, cu siguranţă că se vor face economii. Valorile estimate scad datorită concurenţei firmelor care vor participa la licitaţii. Sperăm ca din aceste economii care se vor face în urma derulării licitaţiilor la cele care vor intra la finanţare, sau ar mai putea ca unele proiecte să nu se încadreze în termen, să prindem noi finanţare. E complicată situaţia, e drept, nu sunt doar noi cu drumurile atât de rele, sunt şi alte judeţe. Infrastructura în toată ţara reprezintă o problemă. Cred că toţi parlamentarii vor face front comun pentru aceste drumuri, dar mă tem că nu va ţine doar de ei. Se cunoaşte de ani de zile situaţia de la Botoşani dar poate măcar pentru reparaţii vom primi ceva fonduri", spune Dorin Birta, vicepreşedintele Consiliului Judeţean.

Perspectiva însă nu este tocmai încurajatoare, dat fiind că în toate judeţele au rămas astfel de proiecte care vor ajunge la rezerva PNDL-ului, dar, spun şefii CJ, altă şansă nu există pentru modernizarea acestora.

"Pe o scară de la 1 la 10 în privinţa deteriorării stratului asfaltic, starea acestor drumuri sunt undeva la 11. Asfaltul este foarte vechi, am mai spus-o în repetate rânduri, iar investiţii în plombarea lor, din punctul meu de vedere, sunt bani aruncaţi. De aceea ne-am şi axat pe drumuri cu valori mari de investiţii pe PNDL cu drumuri de piatră pentru a beneficia de fonduri pentru că nu văd altfel cum, în viitorul apropiat, să avem posibilitatea, cu fondurile alocate de la Guvern Consiliului Judeţean, să putem face aceste drumuri cu fonduri proprii. Nu ne plângem, o să facem tot posibilul să facem tot mai multe. Se conturează cam 200 de kilometri care vor fi reabilitaţi, înseamnă ceva", adaugă Dorin Birta.

 

Spune-ne opinia ta