Sistemul 112 se modernizează. Ce beneficii anunță noul proiect de investiții

Modernizarea sistemului 112 va duce, printre altele, la reducerea timpului de aşteptare de la 59 la 54 de secunde, dar şi apeluri de urgenţă cu transmisii video şi imagini de la locul evenimentului.

Sistemul 112 se modernizează. Ce beneficii anunță noul proiect de investiții

Ministrul Fondurilor Europene şi directorul STS, Rovana Plumb şi Ionel Sorinel Vasilca, au semnat marţi un contract de investiţie de 47,6 milioane de euro pentru modernizarea sistemului apelurilor de urgenţă 112, respectiv un răspuns mai prompt al agenţiilor de urgenţă.

„Am semnat un proiect important în beneficiul românilor. Este vorba de o nouă investiţie care prevede modernizarea infrastructurii sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă 112, o nouă investiţie prin care se modernizează acest sistem, 112. Proiectul are o valoare de 47,6 milioane de euro şi are o perioadă de implementare de 36 de luni şi constă în modernizarea componentelor de hardware şi software pentru un răspuns mai prompt al agenţiilor de urgenţă la solicitările cetăţenilor aflaţi în situaţii de urgenţă”, a declarat ministrul Afacerilor Europene, Rovana Plumb, conform Mediafax.

Printre beneficiile proiectului de investiţii se numără: „Mecanisme mai eficiente de gestionare a resurselor şi echipajelor de intervenţii, creşterea capacităţii de răspuns la solicitările cetăţenilor, reducerea timpului de aşteptare de la 59 la 54 de secunde, alertarea automată a structurilor ce pot intervenii în situaţii de amploare, dar şi apeluri de urgenţă cu transmisii video şi imagini de la locul evenimentului”.

„Semnarea contractului de finanţare prin fonduri externe nerambursabile înseamnă procesul de modernizare a unei infrastructuri critice naţionale şi prin care furnizăm un serviciu vital în situaţii din domeniul urgenţelor”, a declarat directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Ionel Sorinel Vasilca.

Obiectivul investiţiei prevede modernizarea sistemului informatic 112 pentru un răspuns mai prompt al agenţiilor de urgenţă. Rovana Plumb a precizat că, în cei 13 ani de funcţionare, au fost primite peste 64 de milioane de apeluri reale la numărul unic 112.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Bătrân rămas captiv într-un balcon. Pompierii au intervenit pentru eliberarea acestuia

Luni, 22 Octombrie 2018
1030

Un incident mai puțin obișnuit s-a petrecut într-un bloc situat pe strada A.I. Cuza din Dorohoi. A. I., în vârstă de 89 ani, a rămas captiv în balconul apartamentului situa...

Atenție la postările în care sunteți etichetați pe Facebook în aceste zile!

Luni, 22 Octombrie 2018
662

Centrul National de Raspuns la Incidente de Securitate Cibernetica (CERT-RO) atrage atentia asupra unei noi campanii de tip phishing scam care se deruleaza, in aceste zile, prin intermediul retelei de...

Veste de la ANAF pentru toți românii. Anunțul făcut de Teodorovici

Luni, 22 Octombrie 2018
545

Ministrul Finanțelor Eugen Teodorovici a declarat că va propune modificarea legii astfel încât termenele de prescriere să scadă de la 5 la 2 ani."Ieri vorbeam cu vicepreşedintele de la ANAF...