Sistemul 112 se modernizează. Ce beneficii anunță noul proiect de investiții

Modernizarea sistemului 112 va duce, printre altele, la reducerea timpului de aşteptare de la 59 la 54 de secunde, dar şi apeluri de urgenţă cu transmisii video şi imagini de la locul evenimentului.

Sistemul 112 se modernizează. Ce beneficii anunță noul proiect de investiții

Ministrul Fondurilor Europene şi directorul STS, Rovana Plumb şi Ionel Sorinel Vasilca, au semnat marţi un contract de investiţie de 47,6 milioane de euro pentru modernizarea sistemului apelurilor de urgenţă 112, respectiv un răspuns mai prompt al agenţiilor de urgenţă.

„Am semnat un proiect important în beneficiul românilor. Este vorba de o nouă investiţie care prevede modernizarea infrastructurii sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă 112, o nouă investiţie prin care se modernizează acest sistem, 112. Proiectul are o valoare de 47,6 milioane de euro şi are o perioadă de implementare de 36 de luni şi constă în modernizarea componentelor de hardware şi software pentru un răspuns mai prompt al agenţiilor de urgenţă la solicitările cetăţenilor aflaţi în situaţii de urgenţă”, a declarat ministrul Afacerilor Europene, Rovana Plumb, conform Mediafax.

Printre beneficiile proiectului de investiţii se numără: „Mecanisme mai eficiente de gestionare a resurselor şi echipajelor de intervenţii, creşterea capacităţii de răspuns la solicitările cetăţenilor, reducerea timpului de aşteptare de la 59 la 54 de secunde, alertarea automată a structurilor ce pot intervenii în situaţii de amploare, dar şi apeluri de urgenţă cu transmisii video şi imagini de la locul evenimentului”.

„Semnarea contractului de finanţare prin fonduri externe nerambursabile înseamnă procesul de modernizare a unei infrastructuri critice naţionale şi prin care furnizăm un serviciu vital în situaţii din domeniul urgenţelor”, a declarat directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Ionel Sorinel Vasilca.

Obiectivul investiţiei prevede modernizarea sistemului informatic 112 pentru un răspuns mai prompt al agenţiilor de urgenţă. Rovana Plumb a precizat că, în cei 13 ani de funcţionare, au fost primite peste 64 de milioane de apeluri reale la numărul unic 112.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

ROAMING INVOLUNTAR: Botoșani, printre județele în care semnalul e "furat", iar costurile sunt uriașe!

Luni, 24 Iunie 2019
821

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), le atrage atenția tuturor utilizatorilor de telefonie și internet mobil, care au serviciul de roaming acti...

Un sucevean a primit ficatul unui botoșănean aflat în moarte cerebrală

Vineri, 14 Iunie 2019
617

Echipa de la Centrul de transplant Iaşi a efectuat, în noaptea de miercuri spre joi, o prelevare de organe de la un donator din Botoşani aflat în moarte cerebrală, care era internat pe ...

Sute de mii de angajaţi ar putea profita după o decizie prin care un procuror a obţinut în instanţă daune morale uriaşe!

Joi, 13 Iunie 2019
2387

Un procuror a câştigat în instanţă daune morale de 14.400 de euro, după ce a dat în judecată instituția pentru nerespectarea condițiilor minimale de lucru. De asemenea, el va primi și o s...