Sistemul 112 se modernizează. Ce beneficii anunță noul proiect de investiții

Modernizarea sistemului 112 va duce, printre altele, la reducerea timpului de aşteptare de la 59 la 54 de secunde, dar şi apeluri de urgenţă cu transmisii video şi imagini de la locul evenimentului.

Sistemul 112 se modernizează. Ce beneficii anunță noul proiect de investiții

Ministrul Fondurilor Europene şi directorul STS, Rovana Plumb şi Ionel Sorinel Vasilca, au semnat marţi un contract de investiţie de 47,6 milioane de euro pentru modernizarea sistemului apelurilor de urgenţă 112, respectiv un răspuns mai prompt al agenţiilor de urgenţă.

„Am semnat un proiect important în beneficiul românilor. Este vorba de o nouă investiţie care prevede modernizarea infrastructurii sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă 112, o nouă investiţie prin care se modernizează acest sistem, 112. Proiectul are o valoare de 47,6 milioane de euro şi are o perioadă de implementare de 36 de luni şi constă în modernizarea componentelor de hardware şi software pentru un răspuns mai prompt al agenţiilor de urgenţă la solicitările cetăţenilor aflaţi în situaţii de urgenţă”, a declarat ministrul Afacerilor Europene, Rovana Plumb, conform Mediafax.

Printre beneficiile proiectului de investiţii se numără: „Mecanisme mai eficiente de gestionare a resurselor şi echipajelor de intervenţii, creşterea capacităţii de răspuns la solicitările cetăţenilor, reducerea timpului de aşteptare de la 59 la 54 de secunde, alertarea automată a structurilor ce pot intervenii în situaţii de amploare, dar şi apeluri de urgenţă cu transmisii video şi imagini de la locul evenimentului”.

„Semnarea contractului de finanţare prin fonduri externe nerambursabile înseamnă procesul de modernizare a unei infrastructuri critice naţionale şi prin care furnizăm un serviciu vital în situaţii din domeniul urgenţelor”, a declarat directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Ionel Sorinel Vasilca.

Obiectivul investiţiei prevede modernizarea sistemului informatic 112 pentru un răspuns mai prompt al agenţiilor de urgenţă. Rovana Plumb a precizat că, în cei 13 ani de funcţionare, au fost primite peste 64 de milioane de apeluri reale la numărul unic 112.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

VIDEO Gest emoționant la sfârşitul meciului de handbal, pentru Cristina Neagu!

astăzi, 22:39
68

Jucătoarele României au creat vineri un moment de emoţie puternică în sala unde s-a jucat semifinala cu Rusia, pierdută cu 28-22, la Campionatul European din Franţa. La finalul celor ...

Valeriu Iftime promite că FC Botoșani nu se va preda în fața celor de la FCSB: "Niciodată nu o să mă prostituez!"

astăzi, 13:30
255

Valeriu Iftime, principalul finanțator al celor de la FC Botoșani, are încredere că, după 11 meciuri în care a pierdut cu FCSB, Ciobotariu și gladiatorii săi pot produce surpriza....

De ce profesorul bun e rău!

Joi, 13 Decembrie 2018
595

Știu că pe rol se află un proces în care un ONG (îmi scuze că nu îi cunosc numele) a dat în judecată mai multe mari universități pentru încălcarea prevederilor LE...