Paradox la Botoşani! Iarnă cu ghiocei, operatorii de deszăpezire încasează bani pentru "aşteptare"

Paradox la Botoşani! Iarnă cu ghiocei, operatorii de deszăpezire încasează bani pentru "aşteptare"

 arhiva  

Chiar dacă vremea este deosebit de caldă pentru această perioadă şi niciun fulg de nea nu a tulburat în ultimele săptămâni traficul pe drumurile naţionale şi judeţene, banii pentru contractele de deszăpezire se scurg încetişor.

Şi asta deoarece, odată activat planul de deszăpezire, chiar pentru cele două zile în care s-au semnalat ninsori în judeţ, la începutul lunii decembrie, aşteptarea utilajelor costă. Concret, faptul că utilajele se găsesc în bazele din Botoşani, Dorohoi, Darabani, Săveni, Suliţa şi Truşeşti, iar oamenii care trebuie să le opereze pot interveni în orice moment, scoate bani din conturile DJDP.

Asocierea de firme care se ocupă de deszăpezirea drumurilor judeţene, formată din societăţile Transporturi Auto, Tehnic Asist, Cornell's Floor şi Ana Arhitectură şi Construcţii, şi-a trimis utilajele în cele şase baze din judeţ la mijlocul lunii, în condiţiile în care, la 1 decembrie, fiecare bază deţinea câte două utilaje de intervenţie.




Astfel, şi în această iarnă, potrivit contractului multianual încheiat la finalul anului 2013, pe drumurile din judeţ vor acţiona 28 de utilaje cu plug şi lamă, şase autogredere, şase încărcătoare şi şase turbofreze, aflate în proprietatea sau închiriate de cele patru firme. DJDP participă cu două autofreze, un buldoexcavator şi camionete pentru transportul muncitorilor la locul intervenţiilor.

"Plătim aşteptarea utilajelor, însă contractul de iarnă trebuia activat de la 1 noiembrie, după cum spune legea. Dar având în vedere că vremea a fost frumoasă, s-a mai amânat activarea contractului, din dispoziţia mea şi consider că am făcut o economie de o lună şi jumătate aproape la costuri, asta însemnând o sumă importantă", declară Sorin Clim, directorul DJDP.




Anul trecut, lucrările de deszăpezire au costat mai puţin de 4,5 milioane de lei inclusiv TVA, iar în sezonul rece 2013- 2014, operaţiunile au costat 4,7 milioane de lei inclusiv TVA. Asta în condiţiile în care ambele ierni au fost destul de sărace în zăpadă, lucrările de viabilizare a căilor rutiere desfăşurându-se legat în jur de trei- patru săptămâni. Valoarea totală a contractului ce a fost încheiat pentru perioada 2013- 2017 este de 26,8 milioane de lei.

De partea cealaltă, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri a încheiat un contract de deszăpezire a drumurilor naţionale cu Florconstruct SRL Suceava, ce va expira pe 31 decembrie, urmând să se semneze un nou contract subsecvent care să fie valabil până la 31 martie.

 

Spune-ne opinia ta