Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a dat startul informatizării totale a României. MMPS a lansat un site care oferă acces on-line la beneficiile pe care le pot primi românii, de la recalcularea pensiilor, până la indemnizaţii

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a dat startul informatizării totale a României. MMPS a lansat un site care oferă acces on-line la beneficiile pe care le pot primi românii, de la recalcularea pensiilor, până la indemnizaţii

Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) a lansat un site care oferă informaţii şi documente despre toate cele 180 de servicii şi beneficii pe care le gestionează Ministerul şi instituţiile din subordine, de la recalcularea pensiilor, până la indemnizaţiile pentru mame.

Site-ul servicii.mmuncii.gov.ro a fost gândit astfel încât persoanele care au nevoie de informaţii despre un beneficiu sau serviciu public să poată găsi într-un singur loc date privind documentele necesare pentru depunerea dosarului, precum şi formularele aferente, menţionează MMPS.

În prezent, doar 39 din cele 180 de formulare aferente serviciilor şi beneficiilor sociale pot fi transmise prin mijloace electronice (email sau online), iar durata de completare a unui formular variază de la 5 până la peste 40 de minute, se menţionează în comunicat.

Formularul cel mai uşor de completat este cel pentru completarea veniturilor salariatului prin acordarea a 30% din cuantumul indemnizaţiei de şomaj (ANOFM). Formularele pentru obţinerea indemnizaţiei de creştere copil, respectiv a venitului minim garantat (ANPIS) necesită aproximativ 30 - 40 de minute pentru a fi completate. Pentru completarea formularului pentru obţinerea pensiei internaţionale (de la Casa Naţională de Pensii Publice) sunt necesare peste 40 de minute.

Din cele 180 de beneficii şi servicii prestate de MMPS şi agenţiile din subordine, doar pentru 106 există formulare tip. Pentru 67 de servicii şi beneficii, cererile pentru depunerea dosarului trebuie scrise de mână, se precizează în comunicatul Ministerului Muncii.

"Nu pot estima când va veni ziua în care utilizatorii de internet vor trimite cererile, dar şi documentele justificative prin email/online, urmând a fi verificate astfel încât persoana să fie programată şi să se deplaseze la sediul instituţiei vizate o singură dată, la o oră stabilită. Există deja instituţii care fac acest lucru în România şi care rezistă în faţa suspiciunilor de lipsă de securitate pentru că au înţeles că vremurile s-au schimbat, iar informatizarea trebuie să intre adânc în practica de lucru din administraţie", a declarat Violeta Alexandru.

 

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Consiliul Județean Botoșani alocă mâine un sprijin financiar de 3 milioane de lei Spitalului Județean de Urgențe ”Mavromati”

astăzi, 16:56
15

Consiliul Județean Botoșani a anunțat astăzi că va aloca un sprijin financiar de 3 milioane de lei Spitalului Județean de Urgențe ”Mavromati” de la Botoșani.“În co...

DECIZIE de ultimă oră a autorităților: Spitalul Municipal din Dorohoi va fi transformat în unitate COVID, Maternitatea „scapă”

astăzi, 16:03
6571

Grupul de Suport Tehnic din cadrul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) din Botoșani a schimbat radical decizia privind înființarea unui spital de tip Covid în muni...

România: tot mai multe cadre sanitare infectate cu noul coronavirus. Demisii în masă la spitalul din Orăştie din cauza lipsei echipamentului de protecţie

astăzi, 15:50
206

Conform raportărilor către INSP din teritoriu, în prezent, în țara noastră au fost înregistrate un număr 285 cadre medicale infectate cu noul corinavirus.În total, vor...