Aproximativ o mie de oameni au fost prezenÈ›i ieri la primul metru de autostradă construită de antreprenorul Ștefan Mandachi la Suceava. În timp ce oficialitățile din judeÈ›ele Moldovei sărbătoreau Unirea Principatelor, peste 1000 de moldoveni din toate judeÈ›ele Regiunii de Nord Est au fost prezenÈ›i la o manifestaÈ›ie care să aducă aminte bucureÈ™tenilor că unirea principatelor, după 161 de ani, încă nu s-a realizat. Și nici nu se va realiza până când Moldova nu va avea infrastructură care să ducă la dezvoltarea zonei. Până È™i organizatorul acestei manifestări a fost uimit de numărul mare de participanÈ›i.
O schimbare de paradigmă care năuceÈ™te politicienii români obiÈ™nuiÈ›i să culeagă voturile cu găleata, micul È™i berea. Și asta tocmai pentru faptul că nu este o miÈ™care separatistă, ci o miÈ™care pentru dezvoltare È™i descentralizare.
După ce i-a salutat pe toÈ›i cei veniÈ›i la protest, Ștefan Mandachi a dezvelit o bornă kilometrică înaltă de 4,2 metri, construită atât pentru a face mai vizibil pentru autoritățile centrale de la BucureÈ™ti singurul metru de autostradă din Moldova, dar È™i pentru a fi folosită ca o cutie poÈ™tală de toÈ›i cei care vor să scrie Guvernului scrisori prin care solicită autostradă la Suceava, dar È™i rezolvarea oricărei alte probleme.
Ștefan Mandachi a dezvelit o borna acoperită cu Tricolorul României, spunând că îÈ™i doreÈ™te că Suceava să fie mai vizibilă.
“Am redactat o scrisoare către Guvernul României prin care am solicitat un răspuns cu privire la autostrăzile din Moldova, deoarece nu îmi pot redacta planul de afaceri în calitatea mea de antreprenor. Fiind antreprenor, trebuie să redactez un plan de afaceri după care să îmi ghidez investiÈ›iile, prioritătile. De la Suceava la BucureÈ™ti, pe autostradă, faci între trei È™i patru ore. De la Suceava la BucureÈ™ti pe drumurile pe care le avem acum facem în jur de 7 – 8 ore. Diferență de 5 ore unde o contabilizăm? Trebuie să o prindem undeva pe acel plan de afaceri la pierderi. Pe langă faptul că avem pierderi de natură morală, traumatice, pentru că se intamplă tot felul de accidente. Nu am primit nici un răspuns, aÈ™a că m-am gândit că cei de la BucureÈ™ti nu ne văd. Și că să ne facem mai vizibili am făcut o bornă a autostrăzii, care are 4,2 metri, în speranÈ›a că cei de la BucureÈ™ti o să ne vadă mai uÈ™or. Este un simbol al neputinÈ›ei întregii clase politice”, a spus Mandachi.
El a adăugat că, în România, s-a schimbat doar prefixul la numărul de morÈ›i în accidente rutiere.
„Eram cu È™ase în față, acum, în 2019, erau 70.901 de persoane decedate pe drumurile din România. Și avem 581.823 de răniÈ›i. Deci suntem echivalentul oraÈ™ului BistriÈ›a sau Albă Iulia la cetățeni decedaÈ›i din 1990 È™i până astăzi. În 2019 au decedat 1.988 de persoane din România. Drumul de aici, E 85, este drumul morÈ›ii. De la Crăciun pană la Anul Nou au murit 34 de oameni”, a spus Mandachi.
Reamintim că Regiunea de Nord Est este considerată cea mai săracă din toată Uniunea Europeană, iar lipsa infrastructurii a generat imposibilitatea dezvoltării întregii zone, ceea ce a făcut ca astăzi să fie aproape depopulata de valul masiv de migraÈ›ie.