Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a dat startul informatizării totale a României. MMPS a lansat un site care oferă acces on-line la beneficiile pe care le pot primi românii, de la recalcularea pensiilor, până la indemnizaţii

Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) a lansat un site care oferă informaţii şi documente despre toate cele 180 de servicii şi beneficii pe care le gestionează Ministerul şi instituţiile din subordine, de la recalcularea pensiilor, până la indemnizaţiile pentru mame.

Site-ul servicii.mmuncii.gov.ro a fost gândit astfel încât persoanele care au nevoie de informaţii despre un beneficiu sau serviciu public să poată găsi într-un singur loc date privind documentele necesare pentru depunerea dosarului, precum şi formularele aferente, menţionează MMPS.

 

În prezent, doar 39 din cele 180 de formulare aferente serviciilor şi beneficiilor sociale pot fi transmise prin mijloace electronice (email sau online), iar durata de completare a unui formular variază de la 5 până la peste 40 de minute, se menţionează în comunicat.

Formularul cel mai uşor de completat este cel pentru completarea veniturilor salariatului prin acordarea a 30% din cuantumul indemnizaţiei de şomaj (ANOFM). Formularele pentru obţinerea indemnizaţiei de creştere copil, respectiv a venitului minim garantat (ANPIS) necesită aproximativ 30 - 40 de minute pentru a fi completate. Pentru completarea formularului pentru obţinerea pensiei internaţionale (de la Casa Naţională de Pensii Publice) sunt necesare peste 40 de minute.

Din cele 180 de beneficii şi servicii prestate de MMPS şi agenţiile din subordine, doar pentru 106 există formulare tip. Pentru 67 de servicii şi beneficii, cererile pentru depunerea dosarului trebuie scrise de mână, se precizează în comunicatul Ministerului Muncii.

"Nu pot estima când va veni ziua în care utilizatorii de internet vor trimite cererile, dar şi documentele justificative prin email/online, urmând a fi verificate astfel încât persoana să fie programată şi să se deplaseze la sediul instituţiei vizate o singură dată, la o oră stabilită. Există deja instituţii care fac acest lucru în România şi care rezistă în faţa suspiciunilor de lipsă de securitate pentru că au înţeles că vremurile s-au schimbat, iar informatizarea trebuie să intre adânc în practica de lucru din administraţie", a declarat Violeta Alexandru.

 

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Printre beneficiarii „fabricii” de buletine false de la Săveni se numără și tânărul care a incendiat casa premierului britanic Kier Starmer!

astăzi, 10:40

Poliţiştii de frontieră din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră Române, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte ...

Forțele de ordine au descins la Săveni în dosarul cu buletine false, 7000 de ruși, moldoveni și ucraineni au obținut documente falsificate! (Video)

astăzi, 09:53

Poliţiştii de frontieră din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră Române, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte ...

Un pisoi năzdrăvan, salvat de pompierii botoșăneni dintr-un copac înalt de 12 metri! (Foto)

astăzi, 09:39

În această dimineață, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani au intervenit pentru salvarea unui pui de pisică dintr-un copac, înalt de aproximativ 12 metri. Acțiunea a avut lo...