Concluziile finale ale anchetei IȘJ de la Școala 13!

Concluziile finale ale anchetei IȘJ de la Școala 13!
Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) a finalizat ancheta la Școala nr. 13 din municipiul Botoșani în cazul copilului cu Sindrom Down ai cărui părinți acuză un cadru didactic de "discriminare și instigare".

După ancheta inițială declanșată în urma izbucnirii scandalului, la finalul căreia reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean au precizat că “profesorii care predau la clasa a V-a B, la Școala gimnazială nr. 13 Botoșani și părinții acestor elevi nu au instigat la discriminare și nu au solicitat eliminarea respectivului elev din învățământul de masa", conducerea Inspectoratului a dispus o reverificare.

Potrivit inspectorului general al IȘJ, Mihaela Huncă, nici în urma celei de-a doua anchete nu s-au confirmat acuzațiile lansate la adresa profesoarei de geografie, Mihaela Filip.

IȘJ a trasat în schimb niște recomandări pentru unitatea de învățământ în care învață și copii cu cerințe educaționale speciale. 

“O echipă formată din doi inspectori și un specialist de la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională s-au deplasat acolo și au discutat atât cu părinții, cu profesorul de sprijin, cu dirigintele, cu cadrele didactice, și în urma acestei reverificări s-au dat câteva recomandări unității de învățământ. În primul rând este necesar să se realizeze ateliere de lucru și de formare cu cadrele didactice care predau la acea clasă, împreună cu profesorul de sprijin și să existe și componente ale acestor ateliere împreună cu părinții. Nu este vorba numai de părinții acestui elev, ci de toți părinții care au copii cu cerințe educaționale speciale. Noi am solicitat Casei Corpului Didactic să realizeze la nivel județean activități de formare cu toate cadrele didactice care lucrează cu elevi cu cerințe educaționale speciale tocmai pentru a preveni asttfel de evenimente și pentru o adaptare mai ușoară atât a elevului dar și pentru o integrare mai bună în colectivele de elevi. E necesar ca nu numai școala, dar și părinții să colaboreze foarte mult, și să existe o comunicare mult mai bună S-a mai recomandat să fie adaptată proiectarea didactică, fișele de lucru, testele pentru acești copii. Cât privește comportamentul doamnei profesoare, nu s-a dovedit a fi adevărat", a declarat Mihaela Huncă, inspector general al IȘJ Botoșani. 

 

Spune-ne opinia ta