Undă verde în CL pentru reducerea la jumătate a impozitului pe clădiri datorat de agenții economici pe perioada stării de urgență

În cursul zilei marți, a avut loc o ședință extraordinară a Consiliului Local al municipiului Botoșani, în care s-a aprobat proiectul de hotărâre privind acordarea facilităților de plată a impozitului anual sau lunar pe clădiri, pentru perioada stării de urgență.

Consilierii locali au aprobat reducerea impozitului anual pe clădiri cu o cotă de 48,8% pe durata stării de urgență decretate în anul 2020, pentru clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosință printr-un contract de închiriere sau comodat dacă, în perioada stării de urgență, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total sau parțial activitatea economică.

 

Pentru a beneficia de facilitățile de plată a impozitului anual pe clădiri, pentru clădirile nerezidențiale, proprietarii au obligația ca, până la data de 15 septembrie a.c. inclusiv, să depună la Direcția de Taxe și Impozite Locale (DTIL) o cerere de acordare a reducerii, însoțită de o declarație pe propria răspundere, la care va menționa fie întreruperea totală a activității economice proprii, fie întreruperea parțială a activității economice.

În cazul proprietarilor care dețin clădiri nerezidențiale date în folosință pentru desfășurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau  juridice, pe perioada în care s-a instituit starea de urgență, din declarația pe proprie răspundere trebuie să reiasă că aceștia se regăsesc concomitent în următoarele situații: au renunțat la cel puțin 50% din dreptul de a încasa contravaloarea chiriei stabilită conform prevederilor contractuale , pe perioada pentru care s-a instituit starea de urgență sau cel puțin 50% din suprafețele totale deținute și afectate activităților economice nu au fost utilizate, ca urmare a faptului că titularii dreptului de folosință a clădirilor respective au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total și/sau parțial activitatea economică.

La fel se procedează și în cazul facilităților acordate la plata taxei lunare pe clădiri.

În urma cererilor depuse, DTIL emite decizia de aprobare sau respingere a cererii. Contribuabilii care au plătit taxa lunară pe clădiri datorată pentru perioada în care s-a instituit starea de urgență, pot solicita restituirea, potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

ITM Botoșani: Motivele care duc la neînregistrarea contractului colectiv de muncă negociat!

astăzi, 17:40

Conform Legii nr.367/2022 privind Dialogul Social, negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităților care au cel puțin 10 angajați/lucrători, precum și la nivel de sector de negociere...

Sute de forțe de ordine din județul Botoșani, implicate în diverse misiuni pentru ca minivacanța de Sfânta Maria să fie una în siguranță!

astăzi, 17:00

În perioada 15 – 17 august 2025, la nivelul județului Botoșani, peste 300 de forțe de ordine vor acționa pentru siguranța cetățenilor, împreună cu celelalte instituții ale s...

Ministrul Dezvoltării spune că șantierele deschise prin PNRR nu se vor închide, dar „proiectele ale căror lucrări nu au fost demarate până acum nu vor primi finanțare”

astăzi, 15:46

Premierul Ilie Bolojan, alături de mai mulți miniștri din Guvern, s-a întâlnit joi la Palatul Victoria cu reprezentanții Asociației Comunelor din România. În acest context...