Românii care au plecat peste hotare au rămas fideli produselor care le amintesc de țară, ceea ce îi transformă în adevărați ambasadori pentru România. Un studiu arată că 61% dintre românii aflați peste granițe recomandă prietenilor lor din străinătate produsele românești.
Peste 90% dintre românii plecaţi din ţară folosesc produse româneşti în ţara de adopţie, fie că le achiziţionează de la magazine cu specific românesc (76% dintre cei ce le folosesc), fie că le aduc direct din România (43%). O parte dintre românii din diaspora procură produsele româneşti chiar de la hipermarketurile din zonă (18%) sau din magazine online (14%), relevă studiul MKOR Consulting, conform Capital.ro.
Întâlnirea unor mărci româneşti dincolo de graniţe reprezintă pentru românii din diaspora prilej de mândrie (67%) şi de bucurie (59%).
Cea mai mare parte (88%) a celor care au plecat peste hotare au întâlnit mărci de produse româneşti în ţara în care se află, în special în magazinele cu specific românesc (75% dintre ei) şi în hipermarketuri (48%).
Cele mai vizibile mărci româneşti peste graniţele ţării sunt Dacia (Dacia Renault Group), Ciocolata ROM (Kandia Dulce), Pufuleţii Gusto (Pheonixy SRL), Gerovital (Farmec), Cotnari (Cotnari), Borsec (Romaqua Group), Timişoreana (Ursus Breweries), Pate Bucegi şi Salam de Sibiu (Scandia Food) şi Boromir (Boromir).
Studiul "Brandurile Ambasador ale României" a fost realizat de MKOR Consulting în perioada septembrie-noiembrie 2017, pe un eşantion de peste 1.100 respondenţi din diaspora românească din peste 60 de ţări din întreaga lume.