Sâmbătă, 11 iulie a.c., sub autoritatea InstituÈ›iei Prefectului, politiÈ™tii din cadrul Inspectoratului de PoliÈ›ie JudeÈ›ean Botosani, au desfășurat, în sistem integrat, împreună cu efective din cadrul Inspectoratului de Jandarmi, poliÈ›iÈ™ti de frontieră, poliÈ›iÈ™ti locali, precum È™i reprezentanÈ›i ai Inspectoratului pentru SituaÈ›ii de Urgență, Biroului JudeÈ›ean de PoliÈ›ie Transporturi, Inspectoratului Teritorial de Muncă, DirecÈ›iei Sanitar Veterinare È™i DirecÈ›iei de Sănătate Publică, activități de verificare a respectării normelor legale impuse pe perioada stării de alertă, în zone aglomerate, centre comerciale, terase si zone de agrement.
Totodată au fost efectuate verificări È™i în trafic, fiind vizate transportul local, naÈ›ional È™i internaÈ›ional, de persoane.
Scopul acÈ›iunilor este ca cetățenii să înÈ›eleagă importanÈ›a respectării recomandărilor privind limitarea expunerii în spaÈ›ii aglomerate È™i purtarea mijloacelor de protecÈ›ie individuală, alături de respectarea celorlalte recomadări privind igiena personală, È›inând cont de numărul ridicat de îmbolnăviri cu virusul Sars-CoV 2.
Sunt verificate, în principal, felul în care societățile comerciale aplică măsurile specifice de diminuare a riscurilor, pentru activitățile desfășurate în spaÈ›iul public, privat sau închis, care constau în purtarea mijloacelor de protecÈ›ie individuală de către angajaÈ›i È™i clienÈ›i, modul de amenajare a teraselor pentru asigurarea distanțării fizice, asigurarea accesului È™i participarea la evenimente a unui număr limitat de persoane.
Astfel, în data de 11 iulie a.c., peste 170 de forte au fost angrenate în verificarea a peste 155 de societăți comerciale.
Au fost aplicate 123 de sancțiuni contravenționale, valoarea acestora depășind suma de 60.000 de lei. 21 dintre sancțiuni au fost aplicate pentru nerespectarea măsurilor de protecție individuală .
AcÈ›iunile de acest gen vor fi desfășurate în continuare, în vederea conÈ™tientizării tuturor cetățenilor privind necesitatea respectării măsurilor de distanÈ›are socială.