Propunerea care ar schimba sistemul medical de stat: Angajări pe perioadă determinată, evaluări ca la privat!

”Românii, din păcate, sunt nemulţumiţi. Timpi de aşteptare mari, abordări necorespunzătoare în relaţia cu pacientul, diagnostice eronate, sunt lucruri de care se plâng pacienţii”.

Propunerea care ar schimba sistemul medical de stat: Angajări pe perioadă determinată, evaluări ca la privat!

    Foto: Freepik

Prof.univ.dr Diana Păun propune ca sistemul angajărilor la stat să fie schimbat. Aceasta a făcut referire cu precădere la modul în care sunt angajaţi medicii în spitalele de stat din România.

"Eu am o abordare îndrăzneaţă şi sper să nu mă judece niciunul dintre colegii mei medici. Dar mie mi s-ar părea corect ca la stat angajarea unui om să se facă pe perioadă determinată, nu nedeterminată. Să zicem pe 3 ani, timp în care omul să dovedească prin performanţele lui, prin calitatea serviciilor, prin modul de abordare a pacientului, că este o persoană valoroasă şi merită să rămână în sistem la spitalul respectiv. Cu evaluarea activităţii pe bază de indicatori, cum ar trebui să existe şi la nivel de management", a explicat ea la DC News TV.

"Evaluare pe baza unor indicatori"

Prof.univ.dr. Diana Păun a sugerat şi că sistemul de evaluare ajută la creşterea performanţelor medicilor faţă de pacienţi.

"Pe vremuri exista. Eu am fost manager de spital 9 ani de zile. Încheiam contract de management pe perioadă determinată şi eram evaluaţi anual pe baza unor indicatori bine definiţi, financiari, de calitate a serviciilor, de resurse umane, infecţii nosocomiale. Cine nu îndeplinea criteriile, era pasibil de a i se desface contractul de management. Şi asta mi se pare o abordare corectă, performantă, într-o economie de piaţă", a declarat prof.univ.dr. Diana Păun.

Val Vâlcu a intervenit, spunând că "pe de altă parte, medicul trebuie să îşi construiască o carieră, învaţă 10-15 ani. Să se gândească că peste 3 ani e mutat?".

"Tocmai de asta trebuie să îşi crească performanţele, să aibă o relaţie corectă cu pacientul, să fie empatic, să se pregătească permanent, să dovedească că e un profesionist şi are şanse reale să rămână în sistem pregătindu-se continuu. E un sistem corect de încurajare a performanţei. În sistemul privat lucrurile sunt clare din acest punct de vedere.

Dar noi vorbim de calitatea serviciilor de ani de zile. Românii, din păcate, sunt nemulţumiţi. Timpi de aşteptare mari, abordări necorespunzătoare în relaţia cu pacientul, diagnostice eronate, sunt lucruri de care se plâng pacienţii români. Ar trebui făcută o analiză a faptelor care duc la aceste nemulţumiri. E clar că suntem subfinanţaţi, e clar că infrastructura în anumite zone este sub nivelul a ceea ce ne-am dori cu toţii, dar poate sunt şi lucruri care ţin de noi, de ce am putea face fiecare dintre noi la locul de muncă, în spital, în clinică", a completat Diana Păun.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Ieșenii s-au supărat: Arbitrul VAR trebuia să intervină la Botoșani!

astăzi, 12:49

Politehnica Iași a obținut luni seară, la Botoșani, al cincilea punct în deplasare din acest campionat, trupa antrenată de Emil Săndoi remizând, 1-1, cu echipa locală FC. Dacă &...

Deputatul Marius Budăi: „Aprobarea creșterii salariului minim de la 1 ianuarie 2025 este o probă în plus că PSD va realiza creșterile de venituri din programul de guvernare”

astăzi, 12:02

Prim-vicepreședintele PSD Botoșani, deputatul Marius Budăi, a declarat că decizia Guvernului de a majora salariul minim brut de la 3.700 de lei la 4.050 lei începând de la 1 ianuarie 2...

Minoră căutată la nivel național, depistată de jandarmii botoșăneni!

astăzi, 10:46

În această dimineață, un jandarm aflat în timpul liber a observat o fată în vârstă de 16 ani despre care știa că este căutată la nivel național, deoarece a plecat fă...