Propunerea care ar schimba sistemul medical de stat: Angajări pe perioadă determinată, evaluări ca la privat!

”Românii, din păcate, sunt nemulţumiţi. Timpi de aşteptare mari, abordări necorespunzătoare în relaţia cu pacientul, diagnostice eronate, sunt lucruri de care se plâng pacienţii”.

Propunerea care ar schimba sistemul medical de stat: Angajări pe perioadă determinată, evaluări ca la privat!

    Foto: Freepik

Prof.univ.dr Diana Păun propune ca sistemul angajărilor la stat să fie schimbat. Aceasta a făcut referire cu precădere la modul în care sunt angajaţi medicii în spitalele de stat din România.

"Eu am o abordare îndrăzneaţă şi sper să nu mă judece niciunul dintre colegii mei medici. Dar mie mi s-ar părea corect ca la stat angajarea unui om să se facă pe perioadă determinată, nu nedeterminată. Să zicem pe 3 ani, timp în care omul să dovedească prin performanţele lui, prin calitatea serviciilor, prin modul de abordare a pacientului, că este o persoană valoroasă şi merită să rămână în sistem la spitalul respectiv. Cu evaluarea activităţii pe bază de indicatori, cum ar trebui să existe şi la nivel de management", a explicat ea la DC News TV.

 

"Evaluare pe baza unor indicatori"

Prof.univ.dr. Diana Păun a sugerat şi că sistemul de evaluare ajută la creşterea performanţelor medicilor faţă de pacienţi.

"Pe vremuri exista. Eu am fost manager de spital 9 ani de zile. Încheiam contract de management pe perioadă determinată şi eram evaluaţi anual pe baza unor indicatori bine definiţi, financiari, de calitate a serviciilor, de resurse umane, infecţii nosocomiale. Cine nu îndeplinea criteriile, era pasibil de a i se desface contractul de management. Şi asta mi se pare o abordare corectă, performantă, într-o economie de piaţă", a declarat prof.univ.dr. Diana Păun.

Val Vâlcu a intervenit, spunând că "pe de altă parte, medicul trebuie să îşi construiască o carieră, învaţă 10-15 ani. Să se gândească că peste 3 ani e mutat?".

"Tocmai de asta trebuie să îşi crească performanţele, să aibă o relaţie corectă cu pacientul, să fie empatic, să se pregătească permanent, să dovedească că e un profesionist şi are şanse reale să rămână în sistem pregătindu-se continuu. E un sistem corect de încurajare a performanţei. În sistemul privat lucrurile sunt clare din acest punct de vedere.

Dar noi vorbim de calitatea serviciilor de ani de zile. Românii, din păcate, sunt nemulţumiţi. Timpi de aşteptare mari, abordări necorespunzătoare în relaţia cu pacientul, diagnostice eronate, sunt lucruri de care se plâng pacienţii români. Ar trebui făcută o analiză a faptelor care duc la aceste nemulţumiri. E clar că suntem subfinanţaţi, e clar că infrastructura în anumite zone este sub nivelul a ceea ce ne-am dori cu toţii, dar poate sunt şi lucruri care ţin de noi, de ce am putea face fiecare dintre noi la locul de muncă, în spital, în clinică", a completat Diana Păun.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

O femeie a ajuns la spital în urma unui accident cu trei mașini pe DN 29 B!

astăzi, 20:13

O femeie a ajuns la spital în urma unui accident rutier produs, în această după-amiază, pe DN 29 B, în localitatea Saucenița. În eveniment au fost implicate trei autoturism...

Valeriu Iftime propune o strategie națională pentru fotbalul românesc: „Avem nevoie de atacanți! Căutați-i!"

astăzi, 18:30

Omul de afaceri consideră că problema fundamentală este lipsa atacanților de careu și susține că este nevoie de un plan național pentru a descoperi și forma vârfuri de atac. Finanța...

A cumpărat o mașină cu 3.000 de euro fără să știe că era căutată pentru confiscare, șofer oprit în Vama Racovăț!

astăzi, 17:15

În cursul zilei de joi, în jurul orei 04.40, în Punctul de Trecere a Frontierei Racovăț – ITPF Iași, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control necesare tre...