Propunerea care ar schimba sistemul medical de stat: Angajări pe perioadă determinată, evaluări ca la privat!

”Românii, din păcate, sunt nemulţumiţi. Timpi de aşteptare mari, abordări necorespunzătoare în relaţia cu pacientul, diagnostice eronate, sunt lucruri de care se plâng pacienţii”.

Propunerea care ar schimba sistemul medical de stat: Angajări pe perioadă determinată, evaluări ca la privat!

    Foto: Freepik

Prof.univ.dr Diana Păun propune ca sistemul angajărilor la stat să fie schimbat. Aceasta a făcut referire cu precădere la modul în care sunt angajaţi medicii în spitalele de stat din România.

"Eu am o abordare îndrăzneaţă şi sper să nu mă judece niciunul dintre colegii mei medici. Dar mie mi s-ar părea corect ca la stat angajarea unui om să se facă pe perioadă determinată, nu nedeterminată. Să zicem pe 3 ani, timp în care omul să dovedească prin performanţele lui, prin calitatea serviciilor, prin modul de abordare a pacientului, că este o persoană valoroasă şi merită să rămână în sistem la spitalul respectiv. Cu evaluarea activităţii pe bază de indicatori, cum ar trebui să existe şi la nivel de management", a explicat ea la DC News TV.

"Evaluare pe baza unor indicatori"

Prof.univ.dr. Diana Păun a sugerat şi că sistemul de evaluare ajută la creşterea performanţelor medicilor faţă de pacienţi.

"Pe vremuri exista. Eu am fost manager de spital 9 ani de zile. Încheiam contract de management pe perioadă determinată şi eram evaluaţi anual pe baza unor indicatori bine definiţi, financiari, de calitate a serviciilor, de resurse umane, infecţii nosocomiale. Cine nu îndeplinea criteriile, era pasibil de a i se desface contractul de management. Şi asta mi se pare o abordare corectă, performantă, într-o economie de piaţă", a declarat prof.univ.dr. Diana Păun.

Val Vâlcu a intervenit, spunând că "pe de altă parte, medicul trebuie să îşi construiască o carieră, învaţă 10-15 ani. Să se gândească că peste 3 ani e mutat?".

"Tocmai de asta trebuie să îşi crească performanţele, să aibă o relaţie corectă cu pacientul, să fie empatic, să se pregătească permanent, să dovedească că e un profesionist şi are şanse reale să rămână în sistem pregătindu-se continuu. E un sistem corect de încurajare a performanţei. În sistemul privat lucrurile sunt clare din acest punct de vedere.

Dar noi vorbim de calitatea serviciilor de ani de zile. Românii, din păcate, sunt nemulţumiţi. Timpi de aşteptare mari, abordări necorespunzătoare în relaţia cu pacientul, diagnostice eronate, sunt lucruri de care se plâng pacienţii români. Ar trebui făcută o analiză a faptelor care duc la aceste nemulţumiri. E clar că suntem subfinanţaţi, e clar că infrastructura în anumite zone este sub nivelul a ceea ce ne-am dori cu toţii, dar poate sunt şi lucruri care ţin de noi, de ce am putea face fiecare dintre noi la locul de muncă, în spital, în clinică", a completat Diana Păun.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Au început încrierile la Concursul Regional de creație literară și plastică „Dumnezeu, Biserica și eu"

astăzi, 20:18

„Acest concurs este o parte din sufletul meu! Vă invit pe toți să vă alăturați sufletului meu! Să adunăm copiii în numele credinței, să-i învățăm să se roage, să re...

Lansare de carte: Constantin Iftime, „Eseul carnivor”, la Galeriile de Artă din Botoșani!

astăzi, 19:30

Poet, prozator și publicist, Constantin Iftime prezintă în noua sa carte, apărută în 2025 la Editura Gri din București, o serie de 45 de eseuri care se deschid ca un evantai de lumin...

Sfârșit de săptămână cu două spectacole la Teatrul „Mihai Eminescu” din Botoșani! (foto)

astăzi, 18:40

Sâmbătă, 25 ianuarie de la ora 19:00, la Teatrul „Mihai Eminescu” din str. Teatrului nr. 5, va avea loc spectacolul „Ivan Turbincă” după Ion Creangă, în regia ...