O pacientă dintr-un oraș din județul Botoșani își acuză medicul de familie la care este înscrisă, femeia reclamând faptul că medicul de familie ar elibera rețetele pacienților după săptămâni bune, dar și că în tot acest timp cardul de sănătate ar rămâne în cadrul cabinetului.
Referitor la reținerea cardului, legea spune că acest lucru este ilegal, deoarece cardul de sănătate este asemenea unui card de credit sau al unei cărți de identitate.
Pacientă revoltată pe atitudinea medicului de familie: „Nici nu stă de vorbă cu tine, vorbește foarte urât”
Femeia care ne-a reclamat cele menționate anterior este revoltată și pe atitudinea cadrului medical. Atât ea, cât și mama ei sunt înscrise la acest medic. Pacienta ne-a povestit că de foarte mult timp li se eliberează rețetele foarte greu.
Botoșăneanca s-a prezentat în urmă cu câteva săptămâni la cabinet pentru a-i lua mamei sale rețeta medicală, însă medicul a întâmpinat-o cu o atitudine defensivă.
„Nici nu stă de vorbă cu tine, vorbește foarte urât, spune că putem merge oriunde vrem, să mergem în altă parte dacă nu ne convine. I-am spus că dacă nu mai face față să mai aducă un medic. Mergem și cumpărăm medicamente din farmacii. Mama mea are două săptămâni de când nu are tratament în casă, pentru inimă nu are nimic. Ce putem face? Chiar dimineață am discutat cu doamna doctor și i-am spus să îmi dea rețeta, iar ea mi-a spus că nu are timp și că să aștept. De două săptămâni tot aștept”, ne-a povestit femeia.
Mai mult decât atât, botoșăneanca spune că doctorița ar și reține cardurile de sănătate ale pacienților timp de mai multe zile sau săptămâni.
„Merg la cabinet, stau la rând, li se ia cardul și li se spune să vină peste o săptămână, două să le elibereze rețeta. Ea își ia doar pacienții pe care îi are de la început. Cardul rămâne la ea, pentru că nu face față. Sunt două asistente. Ea când a venit aici în urmă cu doi, trei ani, au fost pacienți care s-au trecut la ea, iar pe ei îi servește foarte repede. Ai venit astăzi, a doua sau a treia zi ți-a eliberat rețeta. Dar pacienții ceilalți, care sunt din cealaltă parte, îi programează la o săptămână, două după. Ce facem? Nu tot aceiași oameni suntem?”, a adăugat femeia.
Ce spune Casa de Asigurări de Sănătate din Botoșani despre cardurile de sănătate ale cetățenilor?
Contactată telefonic de reporterii Știri.Botoșani.Ro, Alina Mustiață, directorul Casei de Asigurări de Sănătate (CAS), ne-a declarat că reținerea cardului de sănătate este ilegală.
„Conform legislației în vigoare, medicul de familie sau orice alt furnizor nu reține cardul pacientului. Asta este legea, este partea legală. Deci nu are voie să rețină cardul. Nu este legal, în primul rând, și sunt sancțiuni. Știu că sunt disfuncționalități în platformă, dar pacientul trebuie să aștepte până i se dă cardul înapoi. Cum procedăm cu cartea de identitate, la fel facem și cu cardul de sănătate. Nu îl lăsăm la furnizori, așa prevede legea, contractul cadru, legea”, ne-a declarat Alina Mustiață, directorul CAS din Botoșani.
Astfel, directorul CAS recomandă pacienților care întâmpină nereguli în cadrul cabinetelor de familie sau în relația cu orice alți furnizori, să le sesizeze Casei pentru a putea fi și soluționate ulterior.
„Normal ar fi ca fiecare să își testeze PIN-ul cardului de sănătate. Procedăm ca și cu un alt card. Nu are voie să lase cardul la niciun furnizor. Și nu mă refer la medicul de familie doar, ci la modul general. Pacientul în cauză să ne sesizeze pe noi, avem telverde, poate să vină în audiență și îl primesc oricând fără să se înscrie în audiență. Dacă vrea să vină, eu îl primesc, discutăm și vor fi luate măsurile ce se impun”, a adăugat Alina Mustiață.