De această dată, vizita reprezentanţilor DRFP Iaşi a fost una de informare a comercianţilor din domeniul farmaceutic privind prevederile legale în domeniul publicităţii înşelătoare şi comparative şi a consecinţelor defavorabile ale acestora.
„Ni s-a explicat că pentru a avea o prezentare de produs de genul “cel mai mic preţ din Botoşani” ar trebui să avem un studiu de piaţă al unei firme specializate, care să susţină acea reclamă”, a menţionat un farmacist botoşănean.
În primăvara acestui an, Ministerul Finanţelor a demarat o campanie pentru depistarea publicităţii înselătoare şi comparative., fiind vizaţi comercianţi din mai multe domenii., În cazul în care se constată încălcări ale legislației în domeniu, pot fi aplicate sancțiuni.
Campania va urmări și analiza mesajelor campaniilor publicitare pe care aceste firme le derulează în mediul audiovizual, online, panotaj stradal, broșuri, pliante, etc.
În perioada următoare vor fi demarate informări și verificări similare și la agenţiile de turism și în domeniul produselor predominand nealimentare comercializate în magazine nespecializate.
Campania de informare și verificare este realizată de structurile de specialitate din toate Direcțiile regionale ale finanțelor publice din țară.