Beneficiile cafelei pentru sănătatea ta

Un studiu recent arată care sunt beneficiile pentru sănătatea inimii prin consumul regulat a trei cești de cafea pe zi.

 

Beneficiile cafelei pentru sănătatea ta

   Foto: Dr. Max

Potrivit cercetărilor, băutura preferată a multora poate avea un impact semnificativ asupra sănătății inimii. Consumul a trei cești de cafea pe zi ar putea reduce semnificativ riscul de boli de inimă și de deces prematur, potrivit doctorul.zilei.

Antioxidanții prezenți în boabele de cafea au fost identificați ca factori cheie în îmbunătățirea sănătății inimii. Aceștia ajută la accelerarea metabolismului, reduc umflarea și limitează acumularea de grăsime.

 

Aceste beneficii se aplică chiar și cafelei decofeinizate, ceea ce înseamnă că nu este nevoie de cofeină pentru a profita de efectele pozitive ale acestei băuturi.

Dr. Peter Kistler de la Baker Heart Institute din Melbourne subliniază că există unele preocupări legate de faptul că această băutură atât de populară poate accelera ritmul cardiac și ar putea agrava problemele cardiace.

Cu toate acestea, datele obținute din studiu arată că băutul regulat de cafea ar trebui să fie inclus în dieta zilnică ca parte a unui stil de viață sănătos.

Studiul a implicat date colectate de la 382.000 de indivizi din Marea Britanie, urmărindu-le obiceiurile și starea de sănătate timp de până la 10 ani.

Concluzia a fost că persoanele care consumau între două și trei cești de cafea pe zi înregistrau cele mai semnificative îmbunătățiri ale sănătății inimii. Cu toate acestea, cel mai mic risc de stop cardiac sau accident vascular cerebral a fost observat la cei care consumau doar o ceașcă de cafea pe zi.

Aceste cercetări vor fi prezentate la conferința Colegiului American de Cardiologie și urmează să investigheze siguranța consumului de cafea pentru persoanele cu boli de inimă.

Dr. Kistler a subliniat că iubitorii de cafea pot fi liniștiți, putând să continue să se bucure de această băutură, chiar și în cazul în care au afecțiuni cardiace.

Cafeaua este recunoscută pentru proprietățile sale de a stimula creierul, de a spori vigilența mentală și de a reprezenta o componentă vitală a vieții de zi cu zi a multor oameni.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Oierii amenință că merg la Bucureşti cu remorci cu bălegar şi cisterne cu lapte amestecat cu aracet. Ionică Nechifor: ”Nu ne bagă în seamă!"

astăzi, 18:03

Preşedintele Asociaţiei Moldoovis, Ionică Nechifor, spune că fermierii vor merge la Bucureşti cu remorci încărcate cu bălegar, dar şi cu cisterne cu lapte amestecat cu aracet. Declara...

PNRR pe ultima sută de metri: Ședințe cu primarii din județ și instituțiile responsabile în contextul termenului de 31 august!

astăzi, 17:09

Pentru județul Botoșani s-au semnat contracte pentru 466 de proiecte finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), cu o valoare totală de aproximativ 224,1 milioane de euro...

Ministerul Energiei: Sistemul Electroenergetic Naţional este stabil / Pentru această seară, necesarul de import estimat este de 2.300 MW

astăzi, 15:05

Ministerul Energiei anunţă, joi după-amiază, că s-a finalizat procedura de oprire a Centralei de la Cernavodă, iar Sistemul Electroenergetic Naţional este stabil şi activitatea se desfăşoar...