Încercarea cuiva de a te păcăli și a-ți induce senzația că ai văzut ceva ce, de fapt, nu a existat niciodată, a căpătat în România denumirea științifică de „alba-neagra”.
Dacă Parlamentul ar înființa o instituție finanțată cu fonduri de la bugetul de stat, ministrul Transporturilor, dl. Cătălin Drulă (USRPLUS) ar fi membru cu drepturi depline al Academiei de Alba-Neagra. Uite, este, uite, nu-i!
Ultima realizare a ministrului Drulă este inaugurarea câtorva sute de metri de drum cu o bandă pe sens, respectiv două din cele șase bretele ale primului tronson din Autostrada Sebeș - Turda. O investiție întârziată ani și ani, unde s-au întâlnit incompetența statului român cu constructorul specialist în chichițe juridice.
Trecem peste faptul că ministrul scoate în evidență niște sute de metri de drum cu o bandă pe sens,care nici aceia nu sunt gata, pentru că încă se lucrează. E cam nivelul unui primar de comună.
Ca un adevărat maestru în alba-neagra, ministrul USRPLUS prezintă „realizarea” ca pe o promisiune personală respectată, promisiune ce ar fi fost făcută în urmă cu o lună.
Să vedem ce scria ministrul în urmă cu o lună, lucrăm cu materialul clientului: „Încă un anunț: nodul de la Sebeș - pe care tocmai l-am vizitat și care face legătura între A10, DN1 și A1 - va fi gata în iulie, conform promisiunii constructorului”. Exact, este o promisiue a constructorului, nu a ministrului.
Ceea ce face aici dl. Drulă este o demonstrație strălucită de plagiat al înaintașilor săi la Ministerul Transporturilor: „dacă iese, e promisiunea ministrului; dacă nu iese, a fost promisiunea constructorului”. Fuga de răspundere e rușinoasă, dar la nevoie te salvează electoral.
Ceea ce își doresc românii de la ministrul Drulă nu este să fie un plagiator al scuzelor și pretextelor înaintașilor săi, ci și să depășească nivelul unui primar de comună, de a face subiect din câteva sute de metri de drum cu o bandă pe sens.
Mai important este ca ministrul Transporturilor să verifice modul în care Guvernul PNL – USRPLUS a inaugurat de alegeri o parte din primul tronson al A10, Autostrada Sebeș - Turda, direct cu dâmburi și denivelări. Probabil e un record al tuturor guvernărilor. Și să ne comunice în cât timp va intra în reparații tronsonul inaugurat abia acum câteva luni, și mai ales pe banii cui, ca o dovadă a faptului că, totuși, cu garanțiile contractuale și cu fondurile europene pentru autostrăzi nu poți face alba-neagra. Nici măcar din calcule electorale!
Bogdan Dăscălescu
Vicepreşedinte Filiala ALDE Botoşani