Magistraţii au respins apelul formulat de fostul şef al judeţului şi au menţinut sentinţa dată de Judecătoria Botoşani ce l-a obligat la plata a 93.696 de lei.
"Respinge ca nefondat apelul declarat de către apelantul pârât Ţurcanu Florin împotriva sentinţei civile nr.2622/25.05.2017 a Judecătoriei Botoşani, pe care o păstrează. Cu drept de recurs în termen de 30 de zile de la comunicare. Cererea de recurs se va depune la Tribunalul Botoşani", se arată în decizia judecătorilor Tribunalului.
Totul a început după ce un control al Curţii de Conturi în situaţiile financiare ale Consiliului Judeţean pe 2013- 2014 a evidenţiat o mulţime de nereguli girate de fostul preşedinte al Consiliului Judeţean. Cum inspectorii Curţii de Conturi au fixat termene clare de recuperare a sumelor cheltuite fără bază legală, CJ nu a avut încotro şi a deschis acţiuni în instanţă pentru bani împotriva fostului şef.
Suma solicitată reprezentă cheltuieli pentru organizarea unor manifestări dedicate zilei de 1 decembrie şi finanţarea Revelionului 2013- 2014, atunci când CJ a colaborat cu Primăria pentru organizarea sărbătorii în aer liber din Piaţa Revoluţiei. Asta fără nicio bază legală, neexistând nicio prevedere legislativă care să permită Consiliului Judeţean sau conducerii executive a acestuia să finanţeze astfel de sărbători.
Florin Ţurcanu a replicat că potrivit legii, el avea obligaţia de a conduce şedinţele de Consiliu Judeţean şi de a asigura ducerea la îndeplinire a deciziilor luate de aleşii judeţeni. Cu alte cuvinte, dacă aleşii judeţului au decis să finanţeze sărbătorile, el nu s-ar fi putut opune.
Într-un alt dosar CJ l-a chemat în judecată pe Florin Ţurcanu pentru recuperarea a aproape 65.000 de lei, reprezentând decontarea ilegală a cheltuielilor pentru trimiteri poştale de imprimate interne, sumă la care se adaugă alte peste 30.000 de lei majorări de întârziere. În acţiune, CJ arată că în perioada octombrie 2013- decembrie 2014, au fost efectuate cheltuieli nelegale cauzate de solicitările lui Florin Ţurcanu care, în calitate de preşedinte al CJ, prin cei patru consilieri personali, a expediat către cetăţenii din judeţ un volum foarte mare de corespondenţă, al cărui conţinut nu era cunoscut, plicurile venind sigilate la funcţionarul care se ocupa cu expedierea corespondenţei şi aveau diferite trepte de greutate, situaţie în care nu s-au întocmit documente justificative pentru plăţile efectuate. Vorbim însă despre 27.428 de trimiteri poştale, iar cheltuielile efectuate numai cu plicurile, etichetele autocolante şi hârtia de copiator ajungând la aproape 25.000 de lei numai în perioada ianuarie- aprilie 2014. Mai mult, alte 2.220 de plicuri care ar fi trebuit să fie expediate dar nu au mai fost plus altele care au fost expediate dar s-au întors la expeditor deoarece destinatarii erau decedaţi sau adresele destinatarilor erau greşite.
În apărarea sa, Florin Ţurcanu a apelat la pasarea responsabilităţii, susţinând că nu el era ordonator principal de credite, delegând acest drept administratorului public al judeţului, Radu Judele şi că acesta şi conducerea Direcţiei Buget- Finanţe au aprobat expedierea a 20.240 de imprimate. Ba chiar a indicat persoanele responsabile, printre care directorul Direcţiei Economice, Magda Didii, consilierul juridic şi pe Radu Judele.