Locomotiva care nu a oprit duminică în stația Bârlad "este o fierătanie” care „nu a răspuns la comada de frână pentru că e învechită și trebuia să stea la cimitirul de material rulant, nu să circule pe calea ferată”, au declarat luni liderii unor sindicate feroviare pentru Mediafax.
„Pot să zică autoritățile ce vor, locomotiva aceea e o fierătanie învechită care nu a răspuns la comanda de frână. Bine că nu s-a întâmplat cum a fost recent la acel depou în care trenul nu s-a oprit la intrare, ci în tampoanele unei locomotive aflate la reparații - puteau să moară oameni”, a spus Iulică Măntescu, președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă.
„Locomotiva aceea, ca multe altele, e fier vechi. Trebuia să stea pe undeva pe la cimitirul de material rulant, nu să circule pe calea ferată”, a adăugat Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari.
Un tren care circula pe ruta Iași-București nu a oprit, duminică, în stație la Bârlad, în acest caz fiind demarate verificări pentru a se stabili ce s-a întâmplat. Șeful regionalei CFR Călători Iași, Constantin Axinia, declarase duminică, pentru corespondentul MEDIAFAX, că este exclus ca trenul să fi rămas fără frâne. „Trenul nu ar fi oprit în stație, se fac cercetări. Exclus să fi rămas fără frâne, pentru că ar fi fost semnalat aspectul de locomotivă”, a spus Axinia.