La Liceul „Demostene Botez” din Trușești a avut loc astăzi, 4 decembrie 2024, lansarea proiectului "Combatem violența, construim pacea!".
Acesta face parte din programul național de prevenire a violenței și infracțiunilor în mediul școlar „ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ”, inițiat de Ministerul Educației și coordonat de prof. Daniela Cantemir, consilier școlar.
Inspectorul școlar general, prof. Bogdan-Gheorghe Suruciuc, împreună cu comisar șef Daniela Gheorghescu de la Biroul Siguranță Școlară Botoșani și agent de poliție Alexandru-Andrei Dorneanu de la Poliția Tușești, au fost alături de elevi, cadre didactice, părinți și reprezentanți ai comunității locale, susținând importanța și utilitatea derulării unui astfel de proiect în mediul școlar.
Elevii, profesorii și părinții sunt informați și educați cu privire la formele de violență și reducerea comportamentelor violente în școlile comunei Trușești. În aceste sens, se implementează activități educaționale și recreative care să ajute elevii să identifice și să evite comportamentele violente.
Proiectul își propune să răspundă acestor provocări printr-o abordare inovatoare și integrată, axată pe educație, colaborare și conștientizare. Elevii, profesorii și membrii comunității învață și practică tehnici de prevenire a violenței, prin dezvoltarea unor abilități sociale și emoționale esențiale.
Instituțiile partenere în cadrul proiectului sunt reprezentate de Poliția locală Trușești, Biroul Siguranță Școlară Botoșani, Primăria Trușești, Asociația Serviciul Umanitar pentru Penitenciare, Asociația de Părinți ”Ne pasă de copiii noștri” și Asociația ”Impact” Trușești.
Violenţa şcolară reprezintă una dintre problemele cele mai complexe sub aspectul impactului socio-emoţional şi educaţional în rândul elevilor. Preocuparea pentru gestionarea situaţiilor conflictuale reprezintă o constantă a activităţilor desfăşurate de specialiştii din domeniul educaţional (consilieri școlari, cadre didactice, diriginţi).
Impactul educativ estimat asupra grupului ţintă are în vedere dezvoltarea abilităţilor de relaţionare pozitivă şi de gestionare a situaţiilor conflictuale prin implicarea activă a elevilor în activităţi de prevenire şi combatere a violenţei. Se urmărește astfel scăderea cazurilor de violență în mediul școlar.