Proiect Erasmus pe tema schimbărilor climatice derulat de o școală din Botoșani

Proiect Erasmus pe tema schimbărilor climatice derulat de o școală din Botoșani

Școala Gimnazială nr. 7 din municipiul Botoșani a participat, în perioada 29 noiembrie – 4 decembrie a.c., la un proiect Erasmus pe tema schimbărilor climatice, derulat în parteneriat cu unități de învățământ din alte cinci state ale Uniunii Europene. Întâlnirea echipelor s-a desfășurat în Franța, la Clermont l Herault.

Partenerii provin din Turcia (Iskenderun Cumhuriyet Anadolu Lisesi și Selçuk Üniversitesi - Dilek Sabanci Devlet Konservatuvari), Polonia (Ogolnoksztalcacych Gdansku), Spania (Ies Joan Fuster Bellreguard) și Italia (Liceul Statal „Leonardo”), programul fiind coordonat de Franța.

Echipa de proiect a școlii botoșănene este formată din profesorii Elena Butnaru, Ionela Chelariu și Daniela Orășanu.

„Schimbările climatice reprezintă un proces cu caracter global cu care se confruntă omenirea în acest secol din punct de vedere al protecţiei mediului înconjurător. Echipele de proiect s-au întâlnit pentru a face schimb de bune practici cu colegii și elevii lor, atrăgând atenția asupra următorului fapt: chiar dacă viitorul se arată a fi relativ cenușiu, impactul tinerilor asupra mediului poate aduce schimbări pozitive”, spune profesorul Daniela Orășanu.

Derularea proiectului se face pe o perioadă de 24 de luni și implică activități multiple pe această tematică. Elevii vor participa la activități comune față în față: workshoop-uri, conferințe, webinarii. Profesorii vor colabora permanent în cadrul proiectului și pe platforma eTwinning. Partenerii din Turcia vor realiza un scurtmetraj despre toate activitățile, care vor fi promovate pe diverse canale media, „tocmai pentru a sensibiliza tineretul, populația, forurile decizionale cu privire la aceste schimbări climatice, care, în scurt timp, vor schimba lumea”, potrivit profesorului citat.

„Prima noastră misiune a fost de a întocmi un chestionar, pe care l-a completat fiecare membru din proiect, cu privire la schimbările climatice. Chestionarul conține 20 de întrebări, care au constituit punctul de plecare în vederea realizării activităților din cadrul proiectului. Același chestionar va fi completat la final, pentru a analiza impactul și rezultatele finale”, arată Daniela Orășanu.




 

 

Spune-ne opinia ta