Școala Gimnazială Nr.1 Dobârceni a participat în perioada 19- 23 februarie la cursuri internaționale de formare în cadrul Acreditării Erasmus cu un număr de 6 cadre didactice în domeniul parenting (procesul suport în dezvoltarea emoțională, fizică, socială și intelectuală a copilului și metode de educare a copiilor bazate pe dezvoltarea relațiilor părinte-copil).
”Tehnicile de parenting studiate constituie un real suport în relațiile noastre cu elevii și permit profesorilor să abordeze tema în lectoratele cu părinții, ședințe, reuniuni în care sunt analizate legăturile părinte/tutore-copil. Parentingul este un mod prin care aceștia pot înțelege prin ce schimbări emoționale trece copilul de la o vârstă fragedă și până la maturitate într-un mediu fără presiune și fără așteptări permanente din partea lor”, declară prof. ing. Teodora Grapan, managerul de proiect.
Specialiștii au transmis informații referitoare la comunicarea părinte- copil/adolescent. Părinții au un rol esențial în încurajarea copiilor spre încercarea de noi experiențe pozitive precum practicarea unui sport, activități extracurriculare care înlătură perspectiva acestora de a căpăta obiceiuri proaste.
Prin activități tip joc de rol, profesorii au studiat tipologia părinților (părinte permisiv, părinte nepăsător, părinte critic, părinte antrenor emoțional) și stilurile de parenting (autoritar, democratic, permisiv, neimplicat). Activitatea din fiecare zi s-a încheiat cu exerciții practice de dezvoltarea a relațiilor în familie prin comunicare, jocuri de rol, dezbateri.
Desfășurată sub sloganul ”Vieți mai împlinite, minți mai deschise”, activitatea a contribuit și la internaționalizarea școlii prin dezvoltarea culturală și a comunicării în limba engleză.Țările participante la curs au stabilit relații de colaborare, au dezvoltat abilitați privind incluziunea, toleranța, acceptarea. Cu ajutorul mijloacelor TIC, a fost adus în prim plan conceptul de sustenabilitate socială prin abordarea sustenabilității ca proces socio-ecologic, societatea sustenabilă fiind societatea care învață și știe șă fie responsabilă.