Mai mulți elevi de la Colegiul „Grigore Ghica” din Dorohoi au obținut premii la olimpiadele școlare, iar unii s-au calificat chiar și la etapele naționale

Este sezonul olimpiadelor școlare organizate sub egida Ministerului Educației și, în acest an școlar, munca depusă de echipa elev – profesor de la Colegiul Național „Grigore Ghica” din Dorohoi a dat roade. Acolo primăvara întrezăresc mugurii performanțelor școlare, potrivit dorohoinews.ro.

Au fost obținute nu mai puțin de 24 de premii de către elevii colegiului la olimpiadele școlare organizate până la data de 26 martie 2022, astfel:

Olimpiada Lectura ca abilitate de viață (prof. Hură Mihaela):

 

- Chichioacă Alexia, clasa a X-a B - calificare etapa națională;

- Amarie Valentina, clasa a X-a B, mențiune;

- Brânzilă Raluca, clasa a X-a B, mențiune.

Olimpiada Lectura ca abilitate de viață (prof. Pavel Daniela):

- Fodor Ruth, clasa XII-a A, mențiune.

Olimpiada de Chimie (prof. Nicorici Sonia):

- Buțincu Adelina, clasa a X-a  B- calificare la fază națională;

- Leonte Raluca, clasa a XI-a B, locul al III-lea.

Olimpiada de Geografie (prof. Lipșa Crina):

- Ghebac Anda Patricia, clasa a XII a D, locul al II-lea.

Olimpiada de Limba Franceză (prof Stoica Iulia):

- Enache Alexandra, clasa a IX -a C, mențiune.

Olimpiada de Limba și Literatura Română (prof. Dana Adăscăliței):

- Mihai Delia Andreea, clasa a XII D, locul al II-lea.

Olimpiada Națională a Sportului Școlar (prof. Hîrtopeanu Răzvan):

- Fotbal băieți - Locul I;

- Handbal băieți - Locul I.

Olimpiada de Limba Engleză (prof. Cucoreanu Gianina):

- Ilieș Miruna, clasa a X – a D, premiul I;

- Streteanu Diana, clasa a XI-a B, premiul al II-lea;

- Apetrei Smaranda, clasa a XI-a B, premiul al II-lea;

- Apostol Ilinca, clasa a X-a B, premiul al III-lea;

- Chelaru David, clasa a X-a D, premiul al III-lea;

- Cojocariu Antonio, clasa a X-a B, premiul al III-lea;

- Hură Simina, clasa a X-a B, premiul al III- lea;

- Damian Amina, clasa a XI-a B, premiul al III- lea;

- Țipirigan Raluca, clasa a XI- a F, premiul al III- lea;

- Ostafi Miruna, clasa a X-a D, mențiune;

- Tincu Andrei, clasa a X-a D, mențiune.

Olimpiada de Limba Engleză (prof. Puiu Otilia):

- Alexoai Giulia, clasa a XI-a A, premiul al II- lea.

Olimpiada de Limba Engleză (prof. Gherasim Daniela):

- Rotaru Ioana, clasa a IX-a B, mențiune.

Povestea olimpiadelor

Olimpiadele au fost inventate de către atenieni, în Grecia Antică, în anul 776 î. H., și s-au desfășurat până în anul 393 e.n. Ele aveau ca scop evidențierea calităților fizice și îndemânării ostașilor atenieni. La început, au constat în câteva probe de îndemânare (lupte, tragerea cu arcul, alergare, etc.), iar cei care se dovedeau mai destoinici erau răsplătiți cu ropote de aplauze din partea spectatorilor din tribune și cununi de laur (frunze de dafin). Jocurile olimpice, sau olimpiadele, s-au reluat abia în anul 1896. Odată cu trecerea timpului acestea au evoluat, atât în privința numărului de probe incluse în concurs, cât și a performanțelor obținute de participanți.

Fiecare record era considerat o referință pentru etapa următoare a jocurilor, astfel încât s-a ajuns la momentul în care sportivii necesitau o pregătire specifică, se pregătesc îndelung cu scopul participării la aceste jocuri sportive, având drept țintă câștigarea unui loc fruntaș.

Publicația Dorohoinews.ro mai scrie că, termenul a fost adoptat și pentru concursuri de altă natură, în care concurenții își pun în valoare cunoștințele teoretice dobândite la diferite materii. Așa se explică faptul că se organizează periodic olimpiade la diferite materii de învățământ, iar concurenții sunt atent selectați pe baza rezultatelor obținute la concursuri organizate pe etape: școlare, județene, naționale, balcanice, europene, internaționale.

„Organizarea olimpiadelor pe materii asigură un cadru educațional specific în care fiecare copil studios poate să-și verifice cunoștințele dobândite la un moment dat la una dintre materiile de învățământ preferate. Independente de celelalte examene și verificări prin teste naționale, olimpiadele pe materii încearcă să găsească elite, să identifice potențe intelectuale de excepție”, spune profesorul Monica Ifrim, care este și consilier educativ.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

BNR face un sondaj despre „avuția românilor”. Câte gospodării din țară vor fi „interogate” și ce vor fi întrebați oamenii!

astăzi, 20:48

Elaborarea statisticilor privind distribuția avuției gospodăriilor populației de către BNR a fost recomandată de OCDE în cadrul procesului de evaluare a României pentru admiterea &ic...

„Tehnologii învechite, calitate slabă”: Armata română renunță la Kalașnikov și anunță un program de înzestrare cu arme de tip NATO!

astăzi, 19:34

Ministerul Apărării Naționale (MApN) intenționează să achiziționeze 200.000 de pistoale, arme de asalt, puști cu lunetă și mitraliere moderne, compatibile NATO, pentru înzestrarea mili...

Ilie Bolojan anunță schimbări: “Magistrații se pensionează prea rapid, trebuie să creștem vârsta”!

astăzi, 18:50

Premierul Ilie Bolojan a susținut vineri, la finalul unei săptămâni marcate de asumarea răspunderii în Parlament pe primul pachet de măsuri fiscale, o conferință de presă în ...