În luna februarie elevii implicați în proiectul ”We Are Better with STEAM”, cu nr. de înregistrare: 2020-1-RO01-KA229-080262_1, au desfășurat activitățile ”Valori epistolare” și ”Dragobete vs Valentine’s Day”. Activitatea ”Valori epistolare” a avut ca obiectiv citirea unor scrisori și adunând valori din epistolele unor personalități românești. Pentru început, am prezentat etimologia cuvântului ,,epistolă", apoi am aflat curiozități despre scrisori.
La momentul lecturii, ne-am delectat cu scrisoarea lui Alexandru Vlahuță către fiica sa, Margareta, scrisori ale lui Creangă către Eminescu, o scrisoare a lui Eminescu către Veronica Micle și o scrisoare a lui Noica pentru fiul său. Am discutat despre valori și le-am găsit în scrisori, ulterior le-am notat pe flipchart, dar și într-un Answergarden. Apoi, elevii au notat pe foi câte o valoare, iar acestea au fost prinse pe poarta școlii, poarta reprezentând legătura între școală și viața comunității. Valorile se formează și se dezvoltă în școală, urmând să ne bucurăm de ele de-a lungul întregii vieți. Urmează ca elevii să fie Mili și să răspundă tatălui la scrisoare.
Cea de-a doua activitatea a provocat elevii să caute informații despre cele două sărbători (Dragobete și Valentine’s Day), după care am discutat tradiția fiecăruia și ceea ce au în comun. Am concluzionat că nu trebuie să așteptăm luna februarie pentru a ne manifesta iubirea față de cei apropiați nouă, că în fiecare zi putem să oferim un cuvânt de mulțumire sau de apreciere față de cei cu care interacționăm.
Elevii au scris pe inimioare mesaje de mulțumire pentru profesorii din scoală și pentru colegii lor, pe care apoi le-au pus în piept. Am realizat un copac cu valori pe care le putem asocia iubirii, apoi am desfășurat ateliere în care am realizat produse pe care le-au oferit celor apropiați cu diverse mesaje de mulțumire. Am decis să respectăm valorile asociate iubirii zilnic, iar in acest mod să ne facem ziua mai frumoasă și să obținem rezultate mai bune.
Dacă la începutul activității elevii erau foarte reținuți și intrigați deoarece nu înțelegeau că putem sărbători și altfel în luna februarie, la sfârșitul activității erau plini de încântare, bucurie, încredere și mândri de ceea ce au realizat pe toată durata activității.
(Comunicat de Mihaela Mîrza)