Programul activităților a fost diversificat și captivant. Elevii au vizitat școala gazdă fiind întâmpinați cu multă căldură și entuziasm, au degustat din preparatele specifice zonei, au interacționat cu elevii turci creând noi prietenii, au sărbătorit împreuna, prin cântece și dansuri tradiționale pe 23 Aprilie, Ziua Copilului, în cadrul unui program festiv desfășurat în aer liber, au fost invitați să prezinte proiectul și oficialităților din Odemiș.
Activitățile digitale organizate de școala parteneră au fost foarte apreciate de elevi: „Pentru mine, Erasmus+ a fost experiența vieții mele! Sunt fericită că am putut fi parte din acest proiect și că am învățat multe lucruri noi despre instrumentele WEB 2.0. Mi-a plăcut totul: oamenii, locurile și activitățile. Totul a fost perfect!”, mărturisește o elevă.
„Mobilitatea din Turcia, din cadrul proiectului Erasmus+, m-a dus într-o călătorie digitală captivantă, în care am explorat intersecția dintre tehnologie și cultură, descoperind noi modalități de conectare și învățare”, declară o elevă participantă.
Elevii au asistat, dar și participat la orele de TIC, engleză, arte, muzică, educație fizică și sport. Au învățat lucruri noi și și-au propus să le împărtășească și colegilor lor la întoarcerea în România.
Elevii au fost plăcut impresionați de experiență: „Cel mai mult mi-a plăcut școala în care am mers, copiii care au fost foarte simpatici și drăguți și nu în ultimul rând, profesorii. A fost o experiență frumoasă și de neuitat! Din prima secundă, profesorii și elevii ne-au primit cu brațele deschise. Toți au fost foarte primitori. În curtea școlii am jucat diferite jocuri, devenind astfel prieteni. Experiența Erasmus+ a fost uimitoare!”, afirmă unul dintre elevi.
Elevii au avut oportunitatea să viziteze Birgi, unul dintre cele 32 de sate turistice din lume, ales de către Organizația Mondială a Tursismului, renumit pentru clădirile istorice. Au vizitat orașul Izmir, unde au desfășurat și activități digitale, iar la întoarcerea spre casă au făcut și un scurt popas în Istanbul, vizitând renumitele clădiri din centrul istoric, precum și cel mai mare acvariu tematic din lume, Aqua Florya.
„Să implementezi o mobilitate de grup a elevilor în cadrul programului Erasmus+ nu este un demers ușor, dar este atât de motivant când vezi ce impact are experiența asupra elevilor. Aceștia au avut o oportunitate deosebită, de care au profitat din plin. Pe parcursul mobilității, elevii și-au dezvoltat o multitudine de competențe: lingvistice, digitale, abilități de comunicare, au avut posibilitatea de a cunoaște tradițiile și cultura partenerilor noștri, au demonstrat o mare capacitate de adaptare la noile situații și noile provocări, contribuind în mod colaborativ la succesul activităților, prin participarea lor activă și responsabilă. Experiența Erasmus este una extrem de educativă și va ocupa un loc aparte, atât în amintirile mele, cât și în ale elevilor. Mulțumesc programului Erasmus+ pentru ocazia unică și pentru finanțare”, declară prof. Anca Grădinariu, profesor însoțitor)
”Cred că acest proiect constituie o șansă de a ne perfecționa într-un domeniu aflat mereu în schimbare. Înțelegerea importanței educației digitale pentru transformarea digitală reprezintă una dintre prioritățile strategice Erasmus+. Apreciez experințele frumoase ale elevilor participanți la mobilitate și sper ca ele să constituie un imbold de a se implica mai mult în proiectele locale, naționale și internaționale organizate de școala noastră. Cred ca experiența Erasmus+ va determina elevii din școală să aprecieze adevărata importanță a educației”, susține prof. Simona-Mihaela Alupoaie, profesor însoțitor.
Proiectele Erasmus+ permite dezvoltarea personalului didactic prin participarea la activități relevante ce au loc în altă țară decât țara de origine. Mobilitățile în domeniul educației școlare conduc la dobândirea de cunoștințe și competențe inclusiv învățarea limbilor străine.