Cei care încheie contracte de răspundere civilă auto (RCA) vor fi obligați să le ofere asiguraților anumite informații despre drepturile și obligațiile lor în urma producerii unui accident auto, potrivit unui proiect de act normativ adoptat recent de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). În acest fel, ASF dorește ca asigurații să fie consiliați direct de asigurătorii lor, numărul de reclamații făcute de șoferi în privința regularizării daunelor urmând să scadă, arata Avocatnet.ro.
Asigurătorii RCA vor fi obligați să le asigure consultanță clienților lor în privința drepturilor și obligațiilor pe care le au în urma unui accident auto în care s-au produs daune autovehiculelor, potrivit unui Proiect de normă ASF pentru modificarea și completarea Normei ASF nr. 39/2016 privind asigurările auto din România. Prevederile au fost adoptate luni de către Autoritate și vor intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.
"Asigurătorii instituie un canal de comunicare prin care asigurații și conducătorii vehiculelor pot solicita informații în legătură cu regularizarea daunelor produse vehiculelor avariate prin accidente de circulație acoperite de contracte RCA", scrie în propunerea ASF.
Practic, asigurații vor avea posibilitatea să solicite informații și sfaturi utile de la asigurătorul RCA pentru ca dosarele de daună auto să decurgă așa cum trebuie. În acest fel, încă de la încheierea unui contract de RCA, titularul va primi datele de contact necesare pentru a beneficia de asistență din partea asigurătorului în urma accidentului.
Concret, asigurătorul va fi obligat să-l informeze cu privire la legislația aplicabilă, cu privire la modul în care se completează constatarea amiabilă ori să-i dea alte informații care-l interesează pe conducător în urma producerii evenimentului auto.
"La solicitarea asiguraților sau a conducătorilor auto, asigurătorul RCA comunică informații cu privire la: a) drepturile și obligațiile ce le revin acestora în baza legislației aplicabile locului de producere a evenimentului; b) modul de completare al formularului «Constatare amiabilă de accident»; c) procedurile pe care asigurații le parcurg în vederea reparației vehiculului asigurat și a regularizării daunei; d) alte informații, în vederea soluționării amiabile a cazului", se mai prevede în documentul aprobat de ASF.
ASF încearcă, prin această măsură, să reducă din numărul mare de reclamații care se fac asigurătorilor. O mare parte dintre plângerile formulate sunt făcute de persoane care nu cunosc legislația sau nu știu cum să o interpreteze. Introducând acest canal de comunicare între asigurat și asigurător, ASF speră că șoferii vor fi mai bine informați și că încrederea dintre cele două părți va crește, mai scrie sursa citată.
Atenție! Prevederile nu se aplică în prezent. Pentru a putea intra în vigoare, ele trebuie publicate în Monitorul Oficial.