Era noiembrie 1987, la doua saptamani de la "Revolta de la Brasov", cand a fost dat afara de la Dacia, deoarece a refuzat sa preia conducerea fabricii de autocamioane.
"L-am refuzat pe Dascalescu (primul-ministrul Constantin Dascalescu - n.red.) de cinci ori in ziua aia. M-a tinut de dimineata de la opt pana la doua, ma mai introducea in birou zece minute, eu spuneam nu, iar ma dadea afara, iar ma chema. Nu ma lasa sa plec. (...) Pe la doua l-am vazut gesticuland la receptor: 'Sa traiti. E la mine. Vin acuma'. (...) Eu nu stiam cu cine vorbeste. Inchide si imi spune: 'Hai ca ne cheama tovarasul'. Si m-a dus la Ceausescu", povestea Stroe in 2010, intr-un interviu pentru Gandul.
Cand Ceausescu a vazut ca indrazneste sa-l refuze si in fata pe motiv ca "nu se pricepe la camioane", a ordonat sa fie luat imediat din fata lui.
"Ce-am trait eu in noaptea aia nimanui nu doresc. Stiu doar atat, ca dimineata la ora 5, dincolo de o usa metalica, ma astepta o doamna cu o farfurie pe care erau doua pastile si un pahar cu apa. Am intrebat-o: 'Mata esti cu finalul?' Dar ea a fost o draguta si mi-a zis ca o sora: 'Luati astea, o sa va fie mai bine'. Stiu ca mi-am revenit la cateva zile dupa asta. Cand am iesit din cladirea CC-ului, nici masina nu mi-am mai gasit-o", rememora Stroe in acelasi interviu.
A fost mutat apoi o perioada la turnatoria din Slatina, apoi la Intreprinderea de Piese si Subansamble Auto din Scornicesti si la Oltcit Craiova. In 1988, a fost pus sa aleaga daca se duce director la Intreprinderea de Autoturisme Timisoara pentru a crea Dacia Lastun, unul dintre simbolurile perioadei comuniste, sau "ramane familia fara el".
A lansat cele 5.637 de masini Lastun cu o echipa pe care a crescut-o de la zero: "A trebuit sa fac inainte scolarizare cu inginerii pe care i-am gasit acolo, pentru ca ei faceau baterii avicole si custi de iepuri".
In 1990, s-a intors la Pitesti, in functia de director general al uzinelor Dacia. Nu a fost lasat insa sa plece asa usor: "Am fost singurul director din cei 38 cati avea Timisoara, nedat afara de salariati la Revolutie. (...) Pana la urma, timisorenii au inteles ca trebuie sa ma intorc la familie si asa m-am trezit inapoi la Pitesti".
Ce a facut de atunci din Dacia putem vedea azi - un brand puternic ce aduce prestigiu Romaniei oriunde in lume. A fost iubit si respectat de angajati, iar meritele i-au fost recunoscute atat de autoritatile din tara, cat si de Hexagon. Pentru dedicarea lui, a fost decorat de catre statul roman cu Ordinul National Serviciul Credincios in grad de Cavaler si de catre statul francez cu distinctia Cavaler al Ordinului National al Legiunii de Onoare.
Citeste mai multe despre viata lui Constantin Stroe si istoria sa alaturi de Dacia