Nu există motive obiective pentru o scumpire a produselor agroalimentare pentru că preÅ£urile s-au stabilizat în producÅ£ia primară ÅŸi în procesare, susÅ£ine ministrul Agriculturii, Petre Daea.
„Nu sunt motive să se scumpească produsele agroalimentare. Nu sunt motive obiective pentru că producÅ£ia primară, în zona aceasta, s-a stabilizat preÅ£ul, în procesare s-a stabilizat preÅ£ul, la energie ÅŸi la gaz. AÅŸa că nu vor creÅŸte preÅ£ul”, a spus miercuri Petre Daea, întrebat de jurnaliÅŸti dacă ar trebui să ne aÅŸteptăm la scumpiri ale produselor.
Ministrul Agriculturii a participat la evenimentul de lansare a iniÅ£iativei Penny „100 de idei de business pentru România”.
„Domnul director general ( Daniel Gross, CEO Penny România - n.r.) spunea că are 400 de beneficiari, furnizori. Hai să vă spun, pentru că n-a pus la socoteală Casa de ComerÅ£ care a intrat în Penny în urma unei discuÅ£ii pe care am avut-o la Ministerul Agriculturii. A venit cu o săptămână de zile în urmă. Spunea despre acest program excepÅ£ional, cu esenţă economică. Åži am spus da, plecăm la drum cu o telecomandă foarte bine pusă la punct din vedere al marketing-ului. Zice, pe data de 2 când este ziua dumneavoastră. Åži atunci zic, pentru a fi o satisfacÅ£ie deplină, până atunci, haide să intraÅ£i în colaborare cu Casa de ComerÅ£ Agroalimentar Unirea. Un partener al nostru în discuÅ£ia respectivă zice „nu e posibil domnule ministru, că aici trebuie foarte multe formalităţi, asta nu e”. Nu, nu plecăm! HaideÅ£i să începem! Åži iată că am început. Vă felicit ÅŸi vă mulÅ£umesc", a declarat Petre Daea, conform Agerpres.
El a precizat că România trebuie să valorifice potenÅ£ialul pe care îl are pentru că nu există altă ÅŸansă de progres în Å£ară decât aceea de a produce, a prelucra ÅŸi a valorifica producÅ£ia autohtonă
Penny România a lansat miercuri iniÅ£iativa „100 de idei de business pentru România„. În anul 2020, compania ÅŸi-a asumat ca obiectiv, sub umbrela TripluRO (3RO), ca până la finalul anului 2023, 60% din sortimentul aflat la vânzare în magazine să aibă ingredientul principal provenit din România, adică să fie cultivat, crescut, extras sau fabricat în Å£ară ÅŸi să fie procesat ÅŸi ambalat în România.
„Mă gândeam în aceste momente ale interpretării acestui program formidabil de 3 ori România (3RO - n.r.) Merge ÅŸi de 2 ori, dar o dată sub nicio formă. De ce merge de 2 ori? Pentru că sunt produse care nu mai trec prin procesare, dar la valorificare trebuie să ajungă. De aceea v-am spus că e obligatoriu să treacă de 2 ori, pentru că iată ne întâlnim cu întrebare zilnică: producem ÅŸi unde este produsul? România produce foarte mult ÅŸi diversificat în Å£ară”, a spus Petre Daea.