Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat recent că România se confruntă cu o criză acută a materialelor de construcții.
Grindeanu spune că acest lucru afectează grav progresul proiectelor majore de infrastructură, inclusiv autostrăzile, centurile ocolitoare și drumurile expres. Cererea pentru aceste materiale este foarte mare în întreaga țară, ceea ce a dus la o serie de provocări logistice și financiare pentru dezvoltatori și autorități, arată Bugetul.ro.
Cererea de materiale de construcții a crescut considerabil în ultimii ani, alimentată de numeroase proiecte de infrastructură ambițioase. Autostrăzile, centurile ocolitoare și drumurile expres sunt esențiale pentru modernizarea rețelei de transport a României. Aceste proiecte sunt menite să îmbunătățească conectivitatea, să reducă timpul de călătorie și să stimuleze creșterea economică. Cu toate acestea, lipsa materialelor de construcții reprezintă o provocare majoră.
Măsuri de combatere a crizei
Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor, analizează soluții pentru a atenua impactul crizei materialelor de construcții. Una dintre soluții este promovarea importurilor din țări care nu sunt afectate de această criză. De asemenea, se discută despre acordarea de facilități și stimulente pentru producătorii locali, pentru a crește producția internă de materiale de construcții. Sorin Grindeanu a subliniat importanța unei strategii naționale coerente pentru a face față acestor provocări.
Contextul actual al pieței construcțiilor
Piața construcțiilor din România se află într-o perioadă de creștere accelerată, cu numeroase proiecte în derulare. Conform datelor INS, sectorul construcțiilor a înregistrat o creștere semnificativă în primele luni ale anului 2024. Această expansiune este alimentată de fondurile europene și de investițiile guvernamentale în infrastructură. Cu toate acestea, criza materialelor de construcții amenință să încetinească acest ritm de creștere.