Toate persoanele fizice atestate în prezent pentru funcția de administrator de bloc vor trebui să obțină un certificat de calificare profesională, prevede un proiect de act normativ inițiat de Guvern și ajuns recent în Parlament. Practic, această condiție va fi obligatorie pentru ca administratorii să-și păstreze funcția și după intrarea în vigoare a viitoarei Legi a asociațiilor de proprietari. Dacă vor rămâne în funcție fără să obțină certificatul, administratorii vor risca amenzi de până la 10.000 de lei.
Guvernul a aprobat în mai 2017 un Proiect de lege privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, ce va urma să abroge cadrul legal actual constituit de Legea nr. 230/2007.
Documentul a ajuns recent în Parlament și a intrat efectiv în procedura obișnuită de legiferare, urmând să fie votat întâi de către senatori și apoi de către deputați. Iar important de precizat este că, de obicei, inițiativele legislative ale Executivului au șanse mari să treacă de votul parlamentarilor. Într-o asemenea eventualitate, singura aprobare de care va mai fi nevoie va fi cea a șefului statului.
După intrarea în vigoare a propunerii legislative, persoanele fizice care sunt atestate în momentul de față să fie administrator de bloc vor putea să-și păstreze funcția numai dacă vor obține un certificat de calificare profesională. Concret, administratorii vor avea la dispoziție o perioadă de 12 luni de la intrarea în vigoare a proiectului.
„Persoanele fizice atestate pentru funcția de administrator în conformitate cu prevederile Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, cu modificările și completările ulterioare, pot îndeplini funcția de administrator numai dacă, în termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, obțin certificate de calificare profesională care dovedesc calificarea profesională pentru a îndeplini ocupația de administrator, în conformitate cu prezenta lege”, este explicat în documentul ajuns recent la Senat.
Concret, administratorii vor avea nevoie neapărat de anumite acte pentru a deține această funcție, după cum urmează:
-un atestat emis de primarul localității;
-un certificat de calificare profesională obținut în conformitate cu legislația în vigoare privind formarea profesională a adulților;
-cazierul judiciar care să ateste că persoana în cauză n-a suferit nicio condamnare, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracțiune de natură economico-financiară;
-dovada poliței de asigurare de răspundere civilă profesională.
„Certificatul de calificare profesională are drept scop certificarea calităților profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor și se afișează, prin grija administratorului, la avizier, la data intrării în vigoare a contractului de administrare”, este subliniat în proiectul de lege. Citeste mai mult pe avocatnet.ro...