Lucrările la șoseaua de centură a municipiului Botoșani vor începe la primăvară, conform estimărilor făcute de autorități. La Ministerul Dezvoltării au fost aprobați indicatorii tehnico-economici ai acestei investiții. Ulterior, vor putea fi demarate și procedurile de achiziție a constructorului.
Șoseaua de centură va decongestiona traficul din municipiul Botoșani, va scurta timpul de deplasare și va asigura conexiunile cu cele mai importante artere care leagă județele Moldovei.
Tronsonul va avea o lungime de 10 kilometri, cu 18 podețe, patru intersecții sub formă de sensuri giratorii și parcare. Traseul va avea ca reper sensul giratoriu la intrarea în DN29 Botoșani-Suceava, va străbate extravilanul comunei Curtești, va continua până la bifurcația cu drumul județean către Vorona și va ajunge în punctul Terminus la sensul giratoriu de la Lebăda, cu ieșire spre Iași.
Prin acest proiect se va realiza un inel compus din Autostrada Moldovei A7, drumul de mare viteză Botoșani-Suceava, șoseaua de centură și drumul județean 208C-A7.
Centura ocolitoare prin Curtești va fi legată și de drumul trans Regio Jijia prin DN28 de Botoșani-Târgu Frumos. Valoarea totală a investiției ajunge la suma de 323,2 milioane de lei și este asigurată prin Programul Operațional de Transport (POT) 2021-2027.
Primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei, a semnat un parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și pentru cel de-al doilea segment de centură ocolitoare, prin Bălușeni, cu ieșire la Victoria-Stăuceni.
Acesta va face legătura cu punctul de trecere a frontierei spre Republica Moldova. Deja a fost demarată procedura de achiziție a studiului de fezabilitate. Tronsonul va avea o lungime de 12km, cu finanțare tot prin POT 2021-2027.