LOVITURĂ grea pentru municipalitatea botoşăneană, de câteva milioane de euro!

Primăria municipiului Botoşani ar putea ajunge într-o criză financiară fără precedent din cauza deşeurilor.

Pe lângă identificarea unei soluţii pentru plata noii taxe percepute pentru depozitarea deşeurilor colectate din municipiul Botoşani, la Stăuceni, municipalitatea trebuie să mai găsească aproximativ 3 milioane de euro!

Aceasta este suma care ar trebui plătită pentru relocarea deşeurilor care în acest moment sunt depozitate la groapa de gunoi de la marginea oraşului şi care a fost închisă odată cu darea în funcţiune a noului depozit.

Potrivit directorului societăţii Urban Serv, Simion Drelciuc, în momentul în care s-au dat autorizaţii pentru spaţiile temporare de depozitare a deşeurilor de la marginea municipiului Botoşani, când încă nu era deschis depozitul de la Stăuceni, condiţia a fost ca odată ce noua investiţie va fi exploatată întreaga cantitate de gunoi depozitată la groapa din oraş în ultimii ani să fie dusă la un depozit autorizat.

Calculele făcute la acea vreme privind operaţiunea de relocare nu mai bat deloc cu cele din prezent, întrucât în ultimul an au fost introduse noi taxe pe care trebuie să îi plătească operatorii de salubritate.

“Prin toate autorizaţiile care au fost emise pentru spaţiile temporare de stocare a deşeurilor se prevede că la expirarea autorizaţiei deşeurile de pe spaţiul respectiv trebuie relocate la un depozit autorizat. Pentru primul spaţiu a expirat perioada de autorizare şi ar fi trebuit ca deşeurile depozitate acolo să fie duse la un alt depozit autorizat. La data respectivă nu exista un depozit autorizat. Urban Serv a făcut solicitări la majoritatea deţinătorilor de depozite pentru primirea acestor deşeuri dar refuzul a fost total din partea administratorilor depozitului”, a precizat Simion Drelciuc.

Potrivit acestuia, există o Hotărâre de Consiliu Local prin care se prevede că operaţiunile de relocare vor fi suportate de autoritatea publică locală, urmând ca Urban Serv să facă un proiect privind operaţiunile ce trebuie să se desfăşoare pentru relocare cu o firmă autorizată.

“Am depus proiectul la Consiliul Local şi prevede doar cheltuielile de relocare, însemând încărcare şi transport până la depozitul de la Stăuceni. Au intervenit însă două elemente noi, tariful de depozitare la care se adaugă taxa de dezvoltare, şi taxa de fond de mediu în total avem de plătit enorm pentru fiecare tonă depozitată şi vom plăti în plus faţă de cheltuielile normale de relocare 190 de lei, 80% din sumă fiind costuri de depoztare, suma care ar trebui pentru această relocare fiind de circa 3 milioane de euro”, a precizat Simion Drelciuc.

Urban Serv a făcut demersuri la Ministerul Mediului şi a solicitat ca închiderea spaţiilor de la marginea oraşului să se facă la faţa locului, fără a mai fi transportate deşeurile la Stăuceni. Încă se aşteaptă un răspuns.

La groapa de gunoi de la marginea municipiului Botoşani sunt depozitate aproximativ 100.000 de tone de deşeuri.

 

 

 

 

Spune-ne opinia ta