Eltrans Botoșani inițiază un Memorandum referitor la dezvoltarea activității și majorarea numărului de personal față de anul 2024 cu încă 56 de posturi. Memorandumul urmează a fi transmis Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, vineri fiind inclus și aprobat în ședința extraordinară a Consiliului Local al Primăriei Municipiului Botoșani.
Ce prevede mai exact memorandumul
Societatea Eltrans dorește să fie exceptată de la aplicarea prevederilor art. 34 alin. 1 lit. E din Ordonanța de Urgență a Guvernului prin care se interzice majorarea numărului de personal în 2025.
Cu toate acestea, legea preve și o excepție: În cazul dezvoltării activității societății respective se pot organiza concursuri de angajare pentru majorarea numărului de personal. Numai că autoritatea publică locală în subordinea căreia se află societatea în cauză trebuie să inițieze în numele instituției memorandumul și să îl transmită către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Adminsitrației.
De ce are nevoie Eltrans de încă 56 de angajați
Potrivit datelor oferite în proiect în nota de fundamentare, activitatea de bază a Societății Eltrans, în momentul de față, se referă la asigurarea transportului public de călători pe raza administrativ-teritorială a municipiului Botoșani. Totodată, Eltrans se mai ocupă și de gestionarea parcărilor cu parcometre, ridicarea, blocarea, transportul, eliberarea și relocarea autovehiculelor staționate neregulamentar pe raza municipiului.
Activitatea de transport public a ajuns în punctul extinderii odată cu înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Metropolitan. Din această asociație fac parte municipiul Botoșani, orașul Bucecea, comuna Bălușeni, comuna Curtești, comuna Mihai Eminescu, comuna Răchiți și comuna Stăuceni.
Asigurarea transportului metropolitan va fi realizată tot de către Eltrans, ceea ce înseamnă că activitatea se mărește și, implicit, este nevoie de un număr mai mare de personal.
”În vederea acoperirii numărului de ore de circulație, precum și a timpilor estimați pentru plecarea și retragerea din traseu (aproximativ 205 ore/zi), conform graficelor de circulație pe fiecare din cele 12 trasee, un parcurs de 6000 de km/zi, precum și pentru celelalte activități conexe ce derivă din exploatarea și întreținerea infrastructurii de transport pe cele 12 trasee din Zona Metropolitană, se impune creșterea numărului de personal față de Organigrama și Statul de Funcții, aprobate prin Hotărârea AGA nr. 8 din 17.12.2024, cu un număr de 56 de posturi”, se arată în Memorandum.
Din cele 56 de posturi propuse pentru suplimentare, 44 vor fi de conducător auto transport rutier de persoane, 2 posturi de inspector trafic, 2 posturi de spălător vehicule, 1 post electrician, 1 post electrician auto, 1 post mecanic auto/lăcătuș mecanic, 1 post vopsitor auto, 1 post economist, 1 post specialist IT, 1 post specialist marketing, 1 post casier.