Disponibilizări la Urban Serv, de la 1 ianuarie. Cine pleacă acasă!

Anul 2018 va aduce veşti proaste pentru o parte dintre angajaţii societăţii Urban Serv. Conducerea unităţii, alături de reprezentanţii sindicali ai angajaţilor, lucrează la ora actuală la o nouă organigramă şi un nou stat de funcţii care vor fi aprobate până la finele acestui an.

Reorganizarea ce se va face la nivelul unităţii va presupune şi disponibilizări de personal, potrivit directorului Urban Serv, Simion Drelciuc. Cei care vor rămâne fără loc de muncă vor fi angajaţii din zona TESA, vizaţi fiind în primul rând cei care cumulează pensia cu salariul sau care îndeplinesc condiţiile de a se pensiona.

“Este o nouă organigramă în lucru şi este pentru prima dată în ultimii 20 de ani în care patronatul ne-a invitat la masă, cu cărţile pe masă, să discutăm despre activitatea fiecărei persoane, gradul de ocupare, funcţia pe care o îndeplineşte şi dacă corespunde legislaţiei şi mai mult ca sigur de la 1 ianuarie 2018 anumite persoane, cu respectarea contractului colectiv de muncă care este prelungit printr-un acord vor trebui să părăsească această unitate. Va fi numai personalTESA, până în 10 persoane. În momentul în care nu ai acoperire pe cele opt ore de activitate, societatea este într-un declin prin neobţinerea sau obţinerea tardivă a tarifelor care nu au fost modificate din 2013, iar salariaţii necalificaţi în fiecare an au obţinut, şi este dreptul lor, câte 100 prin acordarea salariului minim pe economie, ne-a adus acuma în această situaţie”, a precizat Cristian Sadovei, liderul sindical din cadrul societăţii.

Simion Drelciuc susţine că s-a ajuns în situaţia de a se recurge la disponibilizări de personal din cauza măsurilor fiscale ce vor intra în vigoare, dar şi a faptului că deşi s-a început operarea pe zona IV rezultatele financiare sunt sub aşteptări.

“În ceea ce priveşte noile măsuri fiscale şi valoarea salariului minim pe economie care vor intra în vigoare de la 1 ianuarie se impune şi la niveluil societăţii Urban Serv un alt mod de abordare a activităţii, având în vedere în primul rând cheltuielile salariale care vor apărea prin majorarea salariului minim pe economie, inclusiv prin introducerea acelor cote în salariul angajatului. De altfel, având în vedere şi modalitatea de desfăşurare a activităţii în zona IV, Consiliul de Administraţie a dispus luarea de măsuri care să ducă la o reorganizare şi o restructurare a activităţii. Se va definitiva organigrama şi statul de funcţii luna aceasta, care va presupune şi o disponibilizare a unui anumit număr de personal”, a declarat directorul Urban Serv. 

 

Spune-ne opinia ta