Consiliul Județean (CJ) din Botoșani împreună cu Consiliul Județean (CJ) din Suceava, Municipiul Botoșani și Municipiul Suceava au făcut demersuri comune către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. pentru pregătirea și implementarea obiectivului de investiții „Drum Expres A7-Suceava-Botoșani”.
Drumul Expres A7 – Suceava - Botoșani este cuprins în cadrul Master Planului General de Transport și propus în cadrul Programului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021 - 2030, în cadrul rețelei secundare ca drum de mare viteză.
La solicitarea celor patru parteneri, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a demarat procedura de încheiere a Protocolului de Colaborare în temeiul O.U.G. 88/2020 și solicită transmiterea Hotărârii Consiliului Județean (CJ) din Botoșani privind aprobarea Protocolului de Colaborare.
Pornind de la necesitatea regională și locală privind promovarea și implementarea obiectivului de investiții „Drum Expres A7 - Suceava - Botoșani”, se impune încheierea Protocolului de Colaborare între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, UAT - Județul Suceava, UAT - Județul Botoșani, UAT - Municipiul Suceava și UAT - Municipiul Botoșani, în forma prezentată în anexa la proiectul de hotărâre, cu precizarea că Județul Botoșani va avea calitatea de implementator.
„Drumul de mare viteză dintre Botoșani și Suceava va avea 26 de kilometri și va lega viitoarea centură a municipiului Botoșani de Autostrada A7, implicit de Aeroportul Salcea. El va avea câte două benzi pe sens. Va permite o viteză de deplasare de 120 de km/h și sensurile de mers vor fi delimitate prin separatoare. Am avut mai multe rânduri de discuții la Ministerul Transporturilor și CNAIR, ultimele chiar la începutul săptămânii, pentru a transforma acest drum expres într-unul de autostradă. În discuțiile repetate pe care le-am avut la București și în corespondența oficială purtată de Consiliul Județean cu instituțiile statului, atât ministrul Transporturilor, cât și directorul CNAIR au admis că, în urma studiilor care se vor realiza, viitorul drum expres va putea fi transformat într-un sector de autostradă”, au transmis reprezentanții CJ Botoșani.
„Acest lucru (transformarea Drumului Expres într-un sector de autostradă) este posibil, dacă prin studiul de fezabilitate se justifică aceste modificări în urma unor analize detaliate, incluzând: analiza de opțiuni, estimări de cost, analize de capacitate analiza economică și studiul de impact asupra mediului. De asemenea, conform Master Planului General de Transport, infrastructura rutieră trebuie să fie astfel proiectată, încât să permită dezvoltări ulterioare”, este punctul de vedere transmis în scris de vicepremierul și ministrul Transportului, Sorin Grindeanu.
Traseul va cuprinde 26 de kilometri de la Văratec (Salcea), unde va fi joncțiunea cu A7, și până în zona Baisa, unde se va construi centura Botoșani. Traseul va fi stabilit în funcție de analizele cost - beneficiu, ce vor fi făcute de CNAIR.
Drumul expres va trece prin spatele localităților Dumbrăveni, Huțani, Vlădeni și va ieși în zona Baisa.
Valoarea estimată din Planul Național de Investiții ar fi în jur de 148 milioane de euro.
CJ Botoșani, CJ Suceava, Primăria Botoșani și Primăria Suceava au încheiat un parteneriat prin intermediul căruia se va semna protocolul de preluare de la CNAIR a realizării SF-ului, estimat la aproximativ 12 milioane
Dacă va rămâne Drum Expres, așa cum e prevăzut în Planul Național de Investiții, va avea următorul profil: 2 benzi pe sens, cu separatoare de sensuri și o viteză maximă de 120 Km/h și dacă se va reuși trecerea la sector de autostradă va avea în plus banda de urgență, iar viteza va crește la 130 km/h.
Indiferent de variantă, pregătirea drumului și traseul se va face la regim de autostradă, pentru o eventuală modernizare în viitor.
Parteneriatul a fost aprobat joi, 3 februarie, de către Consiliul Județean din Botoșani, iar pe 1 februarie de către Consiliul Local din Botoșani.