Reprezentanţii societăţii au motivat că în prezent activează trei jurişti, care sunt încadraţi în compartimentele Recuperări Creanţe, Monitorizarea Performanţelor Financiar Operaţionale şi Reglementărilor Instituţionale şi este necesară externalizarea serviciilor juridice. Societatea a prezentat o situaţie a litigiilor din 2017 şi a celor care mai sunt în prezent pe rol, şi mai mult de 50% dintre acestea sunt litigii de muncă, iar pentru anii 2018-2019 se previzionează 1535 de dosare.
"Menţionăm că societatea Nova Apaserv, în calitate de autoritate contractantă, va specifica explicit, în caietul de sarcini privind achiziţia serviciului, obiectul de activitate al prestaţiei, nefiind permise suprapuneri de activităţi care sunt desfăşurate de personalul cu studii juridice angajat în societate", se arată în raportul trimis la CJ.
De asemenea, în cadrul şedinţei AGA s-a propus mandatarea preşedintelui Consiliului de Administraţie pentru acţionarea în judecată a fostului director al Nova Apaserv, în urma unor deficienţe constatate de Curtea de Conturi. Nova Apaserv are deja două litigii pe rolul Tribunalului Botoşani împotriva fostului director, unul pentru recuperarea unor sporuri ce ar fi fost încasate ilegal, iar al doilea priveşte decontarea ilegală a unei deplasări în Australia.