Alesul judeţean a avut o interpelare şi a cerut lămuriri în cadrul şedinţei ordinare a CJ, ce a avut loc joi.
"Procedura de verificare metrologică se face pe banii populaţiei. Eu nu cred că toţi care mergem la piaţă mergem cu cântarul după noi să cântărim merele sau perele pe care le cumpărăm. Verificarea dispozitivului de măsură trebuie să cadă în sarcina celui care vinde un produs sau un serviciu. Planificarea la două-trei luni şi obligarea ca populaţia să plătească în pauşal o cantitate de apă, nu mi se pare corect", a spus Victor Ivănescu.
Vicepreşedintele CJ, Dorin Birta, i-a răspuns dând exemplul său, cumpără apometre noi când se apropie termenul de verificare, întrucât nu este o diferenţă mare între costul verificării şi un aparat nou, însă la cel din urmă este o perioadă de 7 ani, cât este optimă utilizarea.
Reprezentanţii Nova Apaserv, prezenţi la şedinţă, au explicat că sunt puşi la plata în pauşal doar clienţii care au aparate defecte, iar celorlalţi li se returnează ulterior cantităţile facturate în pauşal. De asemenea, aceştia au explicat că sunt mai multe firme ce pot face verificarea metrologică, operatorul de apă neavând monopol.