Proiectul, în valoare de 17,1 milioane de lei, s-a derulat în perioada octombrie 2010-septembrie 2013. Beneficiarul proiectului a fost Inspectoratul Şcolar Judeţean, care a avut ca parteneri Inspectoratul Şcolar Judeţean Maramureş, Casa Corpului Didactic Maramureş, Casa Corpului Didactic Botoşani şi Siveco România.
"În perioada derulării proiectului s-a urmărit îmbunătăţirea calităţii educaţiei prin corelarea pregătirii cadrelor didactice cu nevoile şi interesele elevilor, crearea de alternative moderne la formele clasice de formare continuă, dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar precum şi corelarea acestora cu cerinţele europene", a precizat Mihaela Huncă, inspector general al ISJ Botoşani şi manager de proiect.
În cadrul proiectului au fost formate şi cetificate peste 5.400 de cadre didactice din judeţele Botoşani şi Maramureş. Cursurile au fost gratuite şi acreditate, iar cadrele didactice vor beneficia de un număr de 40 de credite transferabile.
Cursurile au fost structurate pe patru module, respectiv formarea competenţelor IT şi certificare IT, proiectarea şi implementarea curriculumului centrat pe competenţe, managementul clasei, gestionarea situaţiilor de criză şi metode interactive de predare-învăţare.
Portalul (http://tic.isjbotosani.ro/) şi site-ul proiectului (http://www.isjbotosani.ro/tic/) vor fi actualizate cu informaţii, ştiri şi resurse utile, precum şi cu link-uri către cursuri specializate pentru profesori, constituind un pachet important de resurse şi noutăţi, oricând la dispoziţia celor interesaţi.
Impactul derulării proiectului asupra activităţii viitoare a cadrelor didactice constă în: integrarea în oferta educațională a activităților curriculare/extracurriculare bazate pe utilizarea resurselor TIC, folosirea instrumentelor TIC în activitatea didactică şi diversificarea lor, utilizarea de strategii didactice moderne, o mai bună gestionare a conflictelor, iniţierea de viitoare proiecte privind integrarea TIC în activitatea didactică, utilizarea în mod mai flexibil a strategiilor didactice (inovație pedagogică), conştientizarea necesităţii abordării interdisciplinare a temelor de studiu propuse elevilor spre învățare, motivarea elevilor /atragerea lor pentru studiul disciplinelor, punerea în valoare într-o mai mare măsură a creativităţii (atât în cazul elevilor, cât şi al cadrelor didactice).