(P)
În urma controalelor făcute de ANPC - Autoritatea pentru protecția consumatorului, în ultimile zile în Botoșani au ieșit la iveală mai multe nereguli în ceea ce privește activitatea restaurantelor care găzduiesc evenimente mai mici sau mai mari, unele dintre ele frizând, chiar, normalitatea sau bunul simț.
Proprietarii de restaurante în care s-au descoperit încălcări flagrante ale regulilor sanitare și de curățenie au uitat că "motorul" unui restaurant este însăși bucătăria, nu spectacolul de lumini sau prețurile mici și că fără o bucătărie normal -spunem- utilată și întreținută nu se poate face mâncare de calitate și cu gust.
Imaginile surprinse de inspectorii ANPC vorbesc de la sine despre dezastrul sau lipsa totală de interes a proprietarilor sau coordonatorilor acestor restaurante și recomandăm oricui este interesat să organzeze un eveniment de orice fel - mai întâi să între și în bucătărie să vadă cu proprii ochi în ce condiții vor servi preparatele.
Pe de altă parte, există și localuri cu bucătării de fină formare, care ne demonstrează că se poate dacă se dorește. Un om, un client merge la restaurant pentru a servi masă iar aceasta trebuie să se ridice la un anumit standard, în funcție de categoria acelui restaurant.
Unul din acestea este Complex Hotel & Restaurant Rediu, care nu doar prepară și servește preparate din propria-i bucătărie ci ține și cursuri de formare pentru viitorii chefi-bucătari, sub tutela unora din cele mai importante figuri din domeniu și în condiții, spunem noi - normale.