STUDIU: Performanţe şcolare scăzute? Părinţii sunt de vină, nu profesorii!

Deşi mulţi părinţi sunt tentaţi să creadă că profesorii şi şcoala sunt de vină pentru performanţele scăzute ale copiilor la învăţământ, specialiştii susţin că, de fapt, educaţia primită acasă este principalul factor care influenţează notele din catalog.

Potrivit unui nou studiu efectuat la Universităţile North Carolina State, Brigham Young şi California, Statele Unite, implicarea părinţilor în viaţa copiilor este cea care dictează, în final, rezultatele academice, şi nu renumele şcolii sau al profesorilor de la clasă, respectiv modul de predare a lecţiilor, scrie csid.ro.

"Descoperirile noastre le atrag atenţia părinţilor asupra rolului important pe care îl au şi pe care nu ar trebui să îl neglijeze. Să investească timp în copiii lor, să le verifice temele, să se implice în activităţile şcolare şi să îi facă să înţeleagă importanţa şcolii", explică Dr. Toby Parcel, profesor de sociologie la North Carolina State University.

Mulţi părinţi s-au obişnuit să arunce vina pe sistemul de învăţământ, pe pregătirea insuficientă a cadrelor didactice, pe lipsa de metode şi tehnici adecvate zilelor noastre de predare. Ce pierd din vedere însă este faptul că ei sunt principalele figuri adulte la care se raportează înconştient odraslele lor, faţă de care ar trebui să se comporte cu mai multă responsabilitate. Experţii au colectat informaţii de la mai mult de 10.000 de elevi, de la părinţii şi profesorii acestora. În ele din urmă au reuşit să stabilească în ce măsură capitalul social familial şi capitalul social şcolar contribuie la performanţa academică.

Capitalul social familial poate fi descris ca fiind legătura dintre părinţi şi copii, încrederea, comunicarea şi implicarea părintelui în viaţa celui mic. Capitalul social şcolar a fost descris ca abilitatea instituţiei de a crea un mediu atractiv şi pozitiv pentru învăţare, incluzând aici activităţile extracurriculare, profilul moral al profesorilor, precum şi abilitatea acestora de a se adresa exact nevoilor elevilor.

Specialiştii au constatat că elevii având un nivel ridicat de capital social familial, respectiv un nivel scăzut de capital social şcolar au performanţe şcolare mult mai bune decât cei în cazul cărora raportul este exact invers. "Cu alte cuvinte, chiar dacă şi familia şi mediul şcolar sunt importante pentru rezultatele elevului, rolul implicării părinţilor este mult mai important când vine vorba despre succesul la învăţătură", a mai adăugat Dr. Parcel.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

PNL Botoșani, Valeriu Iftime: „Votați oamenii care au un plan real de dezvoltare a Botoșaniului!”

Thursday, 28 November 2024

„Oameni care știu exact ce proiecte să demareze pentru a transforma potențialul nostru agricol într-un adevărat motor de dezvoltare economică și nu numai. Echipa Valeriu Iftime (E...

Doina Federovici: Cooperarea internațională, cheia atragerii fondurilor pentru dezvoltarea județului (foto)

Thursday, 28 November 2024

„Echipa PSD a pus pe primul plan dezvoltarea județului și promovarea acestuia la nivel european. Ceea ce am făcut în ultimii patru ani a fost doar începutul unui drum care trebuie...

Vești bune pentru botoșănenii cu pensii mai mici de 2000 de lei: Medicamente compensate în proporție de 90%!

Thursday, 28 November 2024

După recalculare, plafonul de pensie minimă pentru care se acordă medicamente compensate cu 90% a crescut de la 1.830 lei la 2.020 lei, scrie realitatea.net. Programul guvernamental e activ din ...