STUDIU: Performanţe şcolare scăzute? Părinţii sunt de vină, nu profesorii!
Stiri BotosaniLuni, 30 Martie 2015Actualitate619 vizualizăriPotrivit unui nou studiu efectuat la Universităţile North Carolina State, Brigham Young şi California, Statele Unite, implicarea părinţilor în viaţa copiilor este cea care dictează, în final, rezultatele academice, şi nu renumele şcolii sau al profesorilor de la clasă, respectiv modul de predare a lecţiilor, scrie csid.ro.
"Descoperirile noastre le atrag atenţia părinţilor asupra rolului important pe care îl au şi pe care nu ar trebui să îl neglijeze. Să investească timp în copiii lor, să le verifice temele, să se implice în activităţile şcolare şi să îi facă să înţeleagă importanţa şcolii", explică Dr. Toby Parcel, profesor de sociologie la North Carolina State University.
Mulţi părinţi s-au obişnuit să arunce vina pe sistemul de învăţământ, pe pregătirea insuficientă a cadrelor didactice, pe lipsa de metode şi tehnici adecvate zilelor noastre de predare. Ce pierd din vedere însă este faptul că ei sunt principalele figuri adulte la care se raportează înconştient odraslele lor, faţă de care ar trebui să se comporte cu mai multă responsabilitate. Experţii au colectat informaţii de la mai mult de 10.000 de elevi, de la părinţii şi profesorii acestora. În ele din urmă au reuşit să stabilească în ce măsură capitalul social familial şi capitalul social şcolar contribuie la performanţa academică.
Capitalul social familial poate fi descris ca fiind legătura dintre părinţi şi copii, încrederea, comunicarea şi implicarea părintelui în viaţa celui mic. Capitalul social şcolar a fost descris ca abilitatea instituţiei de a crea un mediu atractiv şi pozitiv pentru învăţare, incluzând aici activităţile extracurriculare, profilul moral al profesorilor, precum şi abilitatea acestora de a se adresa exact nevoilor elevilor.
Specialiştii au constatat că elevii având un nivel ridicat de capital social familial, respectiv un nivel scăzut de capital social şcolar au performanţe şcolare mult mai bune decât cei în cazul cărora raportul este exact invers. "Cu alte cuvinte, chiar dacă şi familia şi mediul şcolar sunt importante pentru rezultatele elevului, rolul implicării părinţilor este mult mai important când vine vorba despre succesul la învăţătură", a mai adăugat Dr. Parcel.
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Doliu la Școala „Mihai Eminescu Ipotești: o profesoară dedicată Educației a trecut la cele veșnice!
1
Maricica Hluscu și-a dedicat mai bine de jumătate din viață Educației, în calitate de profesor și secretară a Școlii „Mihai Eminescu” Ipotești. Astăzi a fost înmorm&a...
Propunere a Ministerului Educației: Cursuri de prim-ajutor pentru personalul didactic din școli, grădinițe și creșe!
10
Personalul didactic al unităților de învățământ va fi instruit cu noțiuni de prim-ajutor, în cadrul unor cursuri de specialitate, propune Ministerul Sănătății în proi...
„Reinventing poetry”, proiectul care aduce arta și moda la Memorialul Ipotești!
40
Proiectul de artă și modă aduce în lumina reflectoarelor fashion designeri, artiști și creatori de frumos, cu toții animați de aceeași provocare, tema comună a acestei ediții fiind &bd...
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici