Sfatul specialistului! De la raft, la site: Ce trebuie sa stii daca vrei sa-ti muti magazinul in online
Stiri Botosani Wednesday, 29 April 2015 ActualitateInsa exista diferente majore intre vanzarea la raft si cea digitala: de la comportamentul si asteptarile clientilor, la costuri diferite cu furnizori, depozitare sau marketare.
Specialistii Frisbo prezinta principalele aspecte care trebuie bifate de orice magazin care isi doreste o trecere de success in online.
Informatiile Frisbo, platforma de e-fulfillment care preia fluxul logistic al magazinelor online, arata ca prima si cea mai mare diferenta de care se lovesc magazinele fizice care pasesc in online este raftul.
Potrivit specialistilor platformei, scopul raftului in magazinul en-detail este sa vanda.
In comertul online, acest rol este preluat de website, in timp ce raftul se muta in depozit si are un cu totul alt scop: sa optimizeze fluxurile de marfa, timpul de preluare si livrare a comenzii catre clientul final.
"Pentru asta, in spatele raftului de e-commerce se afla sisteme informatice performante, care permit localizarea imediata a produsului, dirijarea picker-ului pe traseul cel mai scurt de asamblare a comenzii, emiterea facila a documentelor de livrare si ambalarea corespunzatoare", explica Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.
Pentru fiecare comanda plasata intr-un magazin online, adauga Colceriu, cineva va depune efortul de a verifica disponibilitatea produselor comandate in stocul propriu sau la furnizori.
Mai departe, va trebui sa identifice produsele in stoc sau sa le procure, sa emita factura, sa ambaleze, sa emita si sa ataseze AWB pentru curier, dupa care sa-i predea coletul acestuia din urma.
"Toate acestea se intampla, de cele mai multe ori, in ziua in care s-a plasat comanda. Zece comenzi pe zi inseamna toate aceste procese inmultite cu 10, iar 1000 de comenzi pe zi inseamna toti acesti pasi, punctati de 1000 de ori", subliniaza Bogdan Coceriu.
Potrivit CEO-ului Frisbo, dupa construitia magazinului online, trebuie avute in vedere si rezolvate cateva aspecte importante, specifice trecerii in online a unui retailer existent:
Depozitul trebuie optimizat pentru comenzi cu amanuntul, printr-un software de gestiune performant.
Contractele cu transportatorii trebuie revizuite si adaptate. Daca pana atunci livrarile se faceau in cantitati mari catre magazine, acum se vor face comanda cu comanda, ceea ce duce la un alt model de taxare.
Structura de personal trebuie completata, pentru a acoperi nevoi specifice: suport clienti, asamblare si ambalare comenzi, managementul si marketing-ul magazinului online (produse, preturi, categorii, informatii despre produs).
Promotiile si discounturile aplicabile in magazine trebuie aplicate si in online, sau invers.
Returul sa poata fi facut in orice magazin offline.
Eventualele carduri de fidelitate trebuie sa fie utilizabile si in magazinul online
Tocmai din aceste motive, multi retaileri prefera sa apeleze la servicii de e-fulfillment pentru patrunderea usoara in online.
In ceea ce priveste clientul, chair daca este acelasi din magazinul fizic, are un alt comportament atunci cand cumpara online, spun specialistii Frisbo.
"Offline, clientul este expus la mai multe produse simultan, raftul putand sa stimuleze mai usor achizitia de impuls. Online, preocuparea ta va fi sa-i servesti clientului exact ceea ce cauta, atat pe site, cat si in afara lui.
Atat serviciile de promovare a ofertelor, cat si magazinele online, sunt tot mai inteligente din acest punct de vedere, iar cei care au experienta lor stiu ca iti pot servi exact ce iti doresti, cand doresti si unde doresti", conchide CEO-ul Frisbo.
SURSA business24.ro
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Deputatul Marius Budăi a explicat la DC News cum a eliminat pragul la pensii, de 9,4% din PIB, pus în PNRR de către PNL și USR. Au fost implicate și sindicatele europene
Social-democratul le-a arătat oficialilor europeni că nicio altă țară europeană nu a scris în Planul său pentru Redresare și Reziliență un prag raportat la PIB care să limiteze creșt...
Locuință dintr-o localitate din Botoșani, cuprinsă de flăcări: Proprietarul a suferit arsuri!
Un incendiu s-a produs, în această după-amiază, într-o casă din localitatea Draxini. Bunurile aflate într-o încăpere au luat foc de la jarul căzut din sobă pe materiale ...
Cosmin Andrei: „Am atins pragul de 10.000 de botoșăneni care au răspuns la consultarea publică privind evacuarea chiriașilor agresivi din Centrul Vechi!”
„Le mulțumesc tuturor botoșănenilor care au răspuns consultării privind evacuarea chiriașilor scandalagii din Centrul Istoric. În urma susținerii pe care am primit-o de la dumneavoa...
Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2024 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri
Pagină generată în 0.96 secunde
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici